Voorstellen en prangende vraag

Oui oui, aucun doute.

1 like

Welkom op het forum Ron,
Ik heb even een originele Cartier kroon op de foto gezet en dan zie je dat het een platte gefaceteerde steen hoort te zijn.
De steen is waarschijnlijk gebroken en toen is er een alternatief ingezet zoals hierboven al is geopperd.

1 like

Als je hem in de buurt van het water wil dragen, zou ik dat hoe dan ook laten doen. Tenzij er sprake is van een service van een betrouwbare horlogemaker het laatste jaar. Maar dan zou je je wel niet ongerust maken over de echtheid van het horloge.

1 like

Sterk punt, maar zo kijkende naar de foto’s zijn er, naast de steen en de wat ‘vruchteloze’ tender, love & care, geen directe aanwijzingen om hem als replica af te kunnen doen?

1 like

Imo niet.

2 likes

Welkom hier bij HF !

2 likes

Welkom op HF!

Klinkt alsof je een beetje spijt hebt van je aankoop?

1 like

Ja en nee, met name bang om spijt te krijgen. Voor wat ik uiteindelijk betaald heb neem ik een vervangen steen en een wat matig gepolijst horloge voor lief. Echter, doordat dit niet vermeld stond, krijg ik nu nadien een beetje een vreemd gevoel over het horloge algemeen (bang dat het een replica is). Dat had ik mij overigens van te voren moeten bedenken. Als dat zo zou zijn, dan is spijt misschien wel een understatement. Daarvoor is eigenlijk elke euro teveel… althans, in mijn optiek.

1 like

Dank voor het optimisme, was absoluut niet om door te verkopen. Over oma’s dagboek: dat hangt natuurlijk heel erg af van het soort oma :wink:

1 like

Welkom en veel leesplezier :+1:

2 likes

Welkom.

2 likes

Als ik het zo lees, kom ik bijna tot de conclusie dat de steen er ook ophoort :wink:

Pas la peine de vous excuser.

1 like

Mijn vrouw heeft hetzelfde horloge. Zo te zien lijkt deze echt. Alleen de blauwe steen zal after markt zijn.

2 likes

Vive la France. :fr: Leuk om een lotgenoot te treffen.

Steen uitgezonderd zie ik geen reden om aan te nemen dat het nep is, al is de configuratie van de wijzerplaat wel een redelijk exotische te noemen. Althans, in mijn beleving van Cartier. :slight_smile: Wat niet veel zegt.

Ik zou 'm naar Tempus brengen. Die doen Cartier, en het is een zeer vertrouwd adres.

2 likes

Ik mis wel de naam Cartier in het beentje van de zeven .Of is dit te wijten aan de foto?
En zijn er Cartiers met opgelegde cijfers in zilver?

Ik heb niet alle kennis in pacht, anders zou ik hier niet zijn gekomen met de vraag.
Maar, ik zie veel van deze modellen met opgelegde letters, en juist omdat deze zijn opgeleverd missen deze de Cartier in het beentje.

Welkom bij de club :+1: helaas geen verstand van Cartier.

1 like

Welkom hier

1 like

Heb gisteren het horloge mogen ontvangen. Hij is prachtig! Steen is wel een matige, heeft niet zo’n mooie diep donkere kleur zoals die ik al heb. Wat mij wel opvalt is dat als ik de tijd wil verzetten dat ik de kroon tegen de klok moet indraaien om de wijzers met de klok mee te laten draaien. Insinueert dat de gehele kroon is vervangen? Of komt dit vaker voor?

Dat is een eigenschap van het uurwerk, vervangen van de kroon verandert daar niets aan. Overigens moet je bij de meeste mechanische uurwerken tegen de klok in draaien.

1 like