Voorstellen en prangende vraag

Dag Forumleden,

Ik mag mij sinds vandaag, na lang meelezen zonder een account, ook lid noemen van horlogeforum.nl. De genegheid met alles dat Frans is wat mij bezighoudt. Dus zo is ook mijn liefde voor Cartier horloges ontstaan. De collectie mag bestaan uit een Must Vermeil en een Must tank. Deze zijn mogen overkomen uit Japan via Chrono24. Gisteren heb ik verbazingwekkend een veiling gewonnen van een Santos Galbée. Een bod waarvan ik niet had gedacht dat deze het zou halen. En u voelt het al aankomen, een nieuw lid… direct een vraag.

Ik heb namelijk een beetje een vreemd gevoel bij de aankoop, jaja een beetje dom om hier na de aankoop mee te komen, maar het bod was al gedaan (met de gedachte dat die toch wel werd overboden). En dan is er geen weg meer terug. Ik heb foto’s toegevoegd, en ik heb het gevoel dat er iets niet aan klopt, met name de steen, als ik kijk naar andere Galbée’s hebben deze allemaal een platte steen. Op een paar uitzonderingen na, maar als ik vergelijk met exact dezelfde uitvoeringen kennen deze alle een platte steen, dat geeft mij i.c.m. het lage bod en dus anderen die het niet zagen zitten, een vreemd gevoel. Nu zou een vervangen steen geen ramp zijn (of wellicht is een puntige steen wel mogelijk), maar wellicht ziet u nog iets anders opvallends aan het horloge.

Nil scire tutissima fide, maar hoop toch enigzins dat u mij gerust kan stellen.

Ik dank u vriendelijk voor het meedenken.

Ron

11 likes

1 like

2 likes

Ik ben geen pro maar die caseback ziet er “raar” uit op de 1 of andere manier.
Zie foto van het www hieronder.

Dat is een grotere, TS heeft volgens mij een damesversie.

Welkom op dit mooie Forum :wink: geen kennis in huis mbt dit merk maar bij twijfel eerst navraag doen dan pas kopen. Hoop voor je dat het allemaal wel meevalt.

Hallo Ron, welkom op het forum! Ik weet helaas niet veel van Cartier horloge’s maar na wat rondgekeken te hebben op Chrono24 zie ik dat ze allemaal een platte steen hebben. Misschien ooit vervangen? Ik hoop dat je geen kat in de zak hebt gekocht.

Klopt, het is inderdaad een damesversie. Qua omvang het ik ook een ´damespols´.

1 like

Precies wat ik ook constateerde, vandaar het vreemde gevoel. Een enkel geval heeft wel een puntige steen, indien deze vervangen is vind ik dat niet erg. Maar indien het helemaal een kat in de zak is…

Dan kan ik je de hand geven, zo’n pols heb ik ook :sweat_smile:

Verder ben ik geen Cartier kenner dus over de echtheid ga ik geen uitspraken doen. Ik hoop voor je dat het meevalt.

1 like

Welkom :partying_face: verder geen info mbt je vraag. Wellicht retourrecht als het nep oid is?

welkom,
hij ziet er echt uit, maar ik ben in totaal geen kenner,
en als hij toch echt is dan feliciteer ik u met een mooi horloge
draag hem dan met plezier

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Dank! Van ´gewoon´ retourecht is niet echt sprake. Maar als iets nep blijkt te zijn bestaan er wel mogelijkheden inderdaad, maar dan dien ik wel goed beslagen ten ijs te komen, vandaar dat ik hier mijn heil zoek :blush:

1 like

Welkom. Op de kroon na zie ik geen grote afwijkingen ten opzichte van foto’s die te vinden zijn van een advertentie van crown & caliber. De putcorosie op de bezel valt me wel op. Daar is flink aan gepolijst geweest vermoed ik. Valt niet echt goed te zien op de foto’s maar de vijsjes op de band lijken me ook gebrushed te zijn, bij ongepolijste banden zijn die gepolijst. Wil je er zeker van zijn, laat dan de caseback open maken.

1 like

Welkom :wink:

2 likes

Welkom op het forum Ron👍
Ik hoop voor je dat deze orgineel is, vind het een mooi model!!

1 like

C’est ça? Dan ben ik tevreden.

1 like

Welkom bij de club Ron.

2 likes

Dan dien ik hem waarschijnlijk wel opnieuw waterdicht te laten maken?(althans als het geen replica is). Tja… zekerheid komt met een prijs.

2 likes