Voorstellen en Speedmaster vraag

Hallo horloge forum,

Ongeveer een half jaar geleden ben ik (vrees ik…) gegrepen door het horloge virus en heb ik mijn oog laten vallen op een Speedmaster. Omdat ik vrij smalle polsen heb, heb ik me eerst gericht op een Speedmaster First Omega in Space maar toen ik ze allebei om had bleek dat het verschil tussen de Professional en een FOIS inderdaad niet zo groot is. Qua maat zou ik ze allebei kunnen hebben.
Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat als ik 1 van de twee heb ik er waarschijnlijk dolgelukkig me ben en geen spijt zal hebben, toch ben ik benieuwd naar jullie mening met betrekking tot een paar dingetjes.

Voordelen van de Pro zijn dat er makkelijker aan een jong gebruikte te komen is, met hesalite & de witte aanwijzers is hij wellicht beter af te lezen en hij komt met een metalen band die ik er graag wil hebben.
Voordelen van de FOIS zijn dat ik de wijzers en het opgelegde omega logo mooi vindt maar dat de combinatie van de zilveren wijzers en het saffieren glas de leesbaarheid wellicht minder zijn. Verder wil ik er dus graag ook een metalen band bij.

Ik heb twee vragen: ik kan mogelijk een pro in goede conditie met D&P kopen uit 2011 waarvan ik nu nog niet weet of deze een servicebeurt heeft gehad. Ik ga er vanuit van niet omdat ik heb gelezen dat eer servicebeurt om de ~7 jaar plaats moet vinden. Zou de prijs lager moeten zijn dan de gemiddeld gangbare prijs omdat de servicebeurt er aan zit te komen? Wat zou een redelijke prijs zijn?

Heeft er iemand ervaring met het aanschaffen van een metalen band voor de FOIS? Bij de AD wilden/konden ze mij er helemaal geen informatie over geven.

Jullie lezen het, verlangen naar een mooi horloge maar een aantal twijfels die weg zullen zijn als ik het horloge eenmaal thuis heb.

Bedankt voor het lezen!

(foto is geen eigen foto, komt van het watchuseek.com forum, hoop dat het mag)

2 likes

Ik kan je vragen helaas niet beantwoorden, maar welkom hier!

Welkom!

Stalen band op de First in Space heb ik geen ervaring mee.

Een Speedy uit 2011 in goede staat en compleet met alle spullen zou circa 2.700 tot 2.800 kunnen kosten.
Een jong gebruikte uit bijv 2016 is niet veel duurder.

Succes!

Mijn beste,

@ dins1
Idem dito!!

Desniettemin, drd, van harte welkom binnen de contouren van dit energieke horlogeforum!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

gezien de prijzen die voor een paar jaar oude gevraagd worden kun je beter op zoek gaan naar een 2016 o.i.d. en dan bij voorkeur bij de grijze handel

Ik heb een nieuwe FOIS gekocht bij William Wien - supermooi horloge voor een goede prijs en aardige kerel! Geen crown guards en straight lugs waren de doorslaggevende factoren voor mij, vind de Speedmaster daardoor iets klassieker.

Stalen band voor de FOIS is te krijgen: check het Omega forum, genoeg voorbeelden van FOIS op staal.

Welkom!

Ik zou absoluut de normale speedmaster kiezen, het hesalite glas is echt veel mooier in het echt dan het saffier. Daarnaast vind ik hem zelf ook absoluut het beste op de stalen band, hoewel hier natuurlijk over te discussiëren is. Ook daar is de Speedy Pro dus de beste keuze.

Het zijn beide erg mooie horloges, dat sowieso.
De Pro draagt sowieso kleiner dan 42mm voor mijn gevoel en ik ben zelf meer fan van de gedraaide lugs.
De punten die ik minder mooi vind aan de FOIS zijn het saffierglas (zorgt voor een witte rand) en de verschillende wijzers.

De FOIS wordt standaard geleverd met een lederen band en het aanschaffen van een metalen zal je nog de nodige euro’s kosten.

Geen idee…maar welkom bij de club en veel kijk en lees plezier!

Welkom op het forum, en veel plezier!

Google stalen band en FOiS en je hebt je antwoord zo gevonden. Kost je tegenwoordig zo’n 550 euro volgens mij.

Wat is jullie ervaring met service beurten? Klopt die ongeveer 7 jaar ook voor nieuwe horloges?

Speedy kan echt wel langer zonder.

1 like