Voorstellen en Vintage Vondst

Ik vermoed, dat het dit werk is:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&0&2uswk&Baumgartner_677

Welkom op dit enerverende en leerzame forum!

Zaterdag op de Rikketik :smirk:? Zondag toch?

Ik zou gewoon een donoruurwerk zoeken die wel werkt en overzetten. Repareren is zonde van je geld, tenzij het voor een tientje gedaan is. Zo te zien is de ā€˜remā€™ van het opwindtandwiel verdwenen.

We hebben een tijdje een dame gehad in de vorm van Ellen/@Ladymatic maar ze is alweer een tijdje niet meer op het forum geweest. Dus je bent meer dan welkom.

Ik zal er niet omheen draaien, penanker uurwerken zijn goedkoop geproduceerde massaproducten, in theorie kunnen ze nog best nauwkeurig lopen maar in de praktijk is het toch eerder een wergwerp horloge. Als je op zoek bent naar leuke vintage horloges dan is het allereerst zaak dat je je goed verdiept in de materie, daarnaast kan ik je aanraden om vooral hier het verkoop gedeelte in de gaten te houden, de kwaliteit is in de regel goed en de prijzen fair. Een horloge aankopen kan zonder research een flinke kat in de zak zijnā€¦

Ik weet niet of je ook interesse hebt in vintage dames horloges of juist herenmodellen, maar naar de eerste categorie is nauwelijks vraag en zijn dus vaak helemaal niet duur.

Welkom! Leuk, eindelijk weer eens een vrouw. Volgens mij is de juiste benaming voor dit type uurwerk ā€œchronostopā€ je ziet ze nog weleens terugkomen in zogenaamde doktershorloges, de wijzerplaat is dan voorzien van een indexering aan de rand om de polsslag te meten!

Welkom hier, mooi klokje dat je daar hebt.

Leuk! Welkom! En veel plezier hiero :slight_smile:

Welkom!
Wel een leuke Sorna maar ik zou er zeker niet teveel geld in stoppen om dit horloge weer werkend te krijgen.

Ik vermoed dat ik dat ook niet ga doen.

Jaā€¦ Orisā€¦ Oris heeft er een ā€œmissieā€ van gemaakt om het stiftankerwerk te vervolmakenā€¦ en die dingen liepen, en lopen nog bizar nauwkeurig naar wat ik me heb laten vertellenā€¦

Marjolein, jaā€¦ het is hier een ā€œmannenbolwerkā€ā€¦ hoewel er de laatste tijd wel meer vrouwelijke liefhebbers op lijken te duikenā€¦

Welkom op dit forum, leuk om weer eens een vrouw te mogen verwelkomen .

welkom , leuk verhaal ga zo door
gr roel

Welkom!

Wat je hebt noemen ze ook wel een een schijnchrono, tenminste zo noemt mijn vader ze, veelal van merken als Basis Sport en Zurich maar ook Sorna.

Ik heb volgens mij ook nog zoiets liggen dus wellicht kan je daar parts van gebruiken maar weet niet of daar ook een zelfde uurwerk in zit. Ik zal een dezer dagen een kijken.

Interessant, ben wel benieuwd.
Marjolijn

Welkom

Ik viel een tijdje op van die hele smalle dameshorloges, maar de liefde is nu overgeslagen naar herenhorloges. Die zie je tenminste qua formaat.

Vervolg Sorna
Ben gisteren met Sorna naar de dokter geweest, genaamd vouwfietser, en de diagnose is gesteld. Het probleem is wat Inca op afstand al constateerde: het anker is kapot. En het uurwerk is inderdaad een Baumgartner maar dan 670.

Dus nu ben ik op zoek naar een anker uit een BF 670 of een donor-uurwerk. Is er op dit forum misschien iemand die dit thuis heeft liggen en het zelf niet nodig heeft?
Wie o wie?

Beter ff in het Horlogemarkt-Gezocht topic zetten.

Ze zijn nog nieuw te koop voor ongeveer een tientje bij Cousins. Voor dat geld lijkt het me niet de moeite om te speuren naar een donoruurwerk tenzij het vermoeden is dat er nog meer vervangen moet worden.
Er zijn wel 2 modellen te koop: pallet pin lever (797) en pallet pin lever for finger (800). Wel opletten welke je nodig hebt dus.

Dank voor de tips.

Ik heb er nog een liggen, zal er vanavond naar kijken als ik er aan denk