Voorstellen, en vraag om suggesties

Hallo allemaal,

Ik volg dit forum al meer dan een jaar. Onlangs heb ik me aangemeld. Met veel plezier heb ik de afgelopen tijd gelezen over, en gekeken naar jullie mooie horloges. Daarnaast is mijn kennis over horloges zeker toegenomen door hier regelmatig te kijken. Ik heb slechts 1 (een) mechanisch horloge, een Oris. Door velen aangeraden als een goed “starters horloge”. Ik draag hem met veel plezier, de mindere nauwkeurigheid vergeleken met een quartz horloge neem ik voor lief.

Maar nu mijn vraag:
Mijn schoonvader heeft een bedrag van 250 Euro gekregen, en wil daarvoor een horloge kopen (het mag ook minder kosten natuurlijk). Zijn dagelijkse horloge is een Omega automaat die hij eind jaren '60 gekocht heeft. Hij heeft dus zeker wat met mechanische horloges. Maar voor 250 Euro koop je niet veel op dat gebied, dus ik denk dat een goede niet-mechanische waar geen batterijen in hoeven (zoals Seiko Kinetic) ook in aanmerking komt.

Voor dit bedrag zat ik zelf meteen te denken aan een Christopher Ward C5, een mooi horloge. Wellicht dat een Tissot Monocle nog net binnen het budget valt (hoewel ik vrees dat die meer dan 300 Euro is). Zouden jullie wellicht suggesties hebben? Liefst een automaat, maar niet per se. Niet een wild, hip model, de man is 82. O ja, ik zal ook op monsterwatches gaan kijken naar een Seiko 5. Daar zitten ook leuke klokken bij die binnen het budget vallen. Maar ongetwijfeld zie ik dingen over het hoofd, dat hoor ik dan graag.

Met vriendelijke groet,

Eric.

Voor dat geld kan ie wel 4 of 5 seiko 5’s kopen :wink:

Seiko:

SKA349P1 of SKA351P1 €229,-
SKA337P1 €250,-
SMY091P1 of SMY093P1 €195,-

Of een Tissot PR50 Automatic

Vintage Omega?

Wow, bedankt voor jullie snelle reactie. Dat gaat snel hier!

cmejewellery Schreef:

Voor dat geld kan ie wel 4 of 5 seiko 5’s kopen :wink:

Klopt. Er mag ook geld overblijven. Maar uiteraard komen duurdere horloges dan deze zeker ook in aanmerking.

cmejewellery Schreef:

Of een Tissot PR50 Automatic

Valt deze binnen het budget van 250 Euro? Ik vind het wel een mooie klok eigenlijk…

Dank je wel :smiley: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,50279,50279#msg-50279

En ja…het valt net binnen het budget van 250 euro

Mvg Marco

Je hebt van Carrera ook een paar leuke automaten onder de twee honderd euro.
Bijvoorbeeld de Sprint serie.

Via Google vind je ze wel

Groetjes
Paul
Leeuwarden

Is geloof ik € 225,-

Nee, was € 240,- :slight_smile:

Oh, nou, wat zat ik ernaast…
Beetje afdingen :wink:

Hallo beste leden,

Allereerst wil ik jullie allemaal een goed en vooral gezond 2008 wensen.

Ik zal beginnen mijzelf voor te stellen : ik ben Rob en ben sedert mijn kinderjaren gefacineerd door uurwerken en bijzonder polshorloge,s.
Ongeveer een jaar volg ik de forumleden met hun belevenissen en hun soms prachtige foto,s die op deze site verschijnen,waarbij mij af en toe het kwijl bij wijze van spreken uit de mond loopt.
Ik mag mij de gelukkige bezitter noemen van een Speedmaster, een Longines , een
Tag heuer en een Hemakklokje , wat ik in mijn werk draag.
Mijn droom is om nog eens een van der Gang aan te kunnen kopen ( prachtig ontwerp ) en het gebruik van die matrialen ( prachtig ) toch ?

Ik hoop nog vele malen op dit forum te kunnen genieten.

Met vriendelijke groet van,

Rob Bakker

Hallo Rob,

Welkom op dit forum, je hebt al een aardige vezameling! Mogen we meegenieten in de vorm van foto’s? Het Hemaklokje niet vergeten hoor bij de foto’s!

Groeten, Tom Vreeken.

Hallo Tom,

Bedankt voor je leuke reactie !

Uiteraard ga ik de klokjes op de foto zetten , ik hoop alleen dat het
lukt met mijn amateurtoestel ( Canon )

Ik zet hem ( Canon ) eerst onder de lader en dan vanavond op de site met de “handel”

Met groet van,

Rob Bakker

Beste Forumleden,

Hier op verzoek mijn collectie, die ik in der loop der jaren verzameld heb.
Van links naar rechts: mijn Hemaklokje,mijn Swatch duiker,mijn Espirit,mijn Longines ( Grande Classique ) mijn Omega speedmaster, mijn Tagheuer,en de Omega Constallation van mijn vrouw.

In de bestelling staat een Longines ( grande admiral ) die volgende week
wordt afgeleverd voor mijn vrouw haar 40e verjaardag.
Zodra deze is afgeleverd, zal ik dit ( moois ) ook plaatsen.

Verder heb ik thuis aan de muur een Comtoise klok van circa 1870 , waar ik erg opgesteld ben omdat deze klok al veel heeft doorgemaakt.

Verder een hartelijk groet van dit enthousiaste forumlid,

Rob Bakker

Ps: mijn droom is: een van der Gang of een Steiner limited edition , een
stalen Christiaan van der Klauw ,zou ik ook zeer op prijs stellen.

Hallo Rob,

Je hebt al een prima verzameling hoor. Voor iedere gelegenheid iets, zou ik zo zeggen.
Doet je vrouw ook mee met verzamelen? Bij mijn vrouw gaan alle horloges stuk (zegt ze), dus draagt ze er geen. Ik heb al eens aangeboden gewoon een goede te kopen, maar dat wil ze niet. Dat heeft ook zo z’n voordelen hoor;).

Groeten, Tom Vreeken.

Hallo Tom,

Nou op je vraag of mijn vrouw ook meedoet ?

Ze weet wel wat mooi is , en is er buiten dat erg zuinig op !!

Tot slot ze wordt maar eenmaal in haar leven 40 , dud die mooie Longines die eraan komt, gun ik haar van harte ?

Verder tussen jouw en mij , als ik die Steiner of van der Gang wil hebben ,
moet ik wel door haar gesponsord worden , anders duurt het sparen wel erg lang.

Grt van,

Rob Bakker