Hallo, ik zal me even voorstellen, mijn naam is André en ik kom hier net als newby geregistreerd gebruiker meteen al met een vraagje over mijn Seiko.
Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet echt een horlogeliefhebber ben zoals hier er hier veel zijn natuurlijk, maar ik heb een seiko 7N42-7011 waar ik toch wel emotionele waarde aan hecht.
Ik heb hem nieuw gekocht in 1991, altijd gedragen en in de loop van de jaren is er wel wat onderhoud aan geweest, nieuw uurwerk, glas en kroon.
Maat laatst heb ik de batterij laten vervangen door een zaak waar de medewerkster de achterzijde niet goed vastgezet heeft.
Toen ik er achter kwam doordat het glas condens vertoonde aan de binnenzijde, was het al te laat en was ik de achterzijde verloren. Navraag bij Seiko leverde op dat die niet meer geleverd kan worden.
Kunnen jullie mij vertellen of ik van een ander type Seiko de achterkant kan gebruiken ( bijv. alle 7N42 types?) Als ik mijn horloge weer in gebruik zou kunnen nemen zou ik dat heel mooi vinden.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Welkom op het forum.
Nee, je kunt helaas niet alleen naar de caliber, 7N42, aanduiding kijken. De deksel van een sloper of wellicht een medeforum lid is de grootste kans.
Welkom op HF
Dank jullie voor welkom en snelle antwoord. Dat wordt dus op zoek naar een sloper of iemand die hetzelfde type heeft liggen begrijp ik.
Ik zal hier dan ook eens een vraag uitzetten.
Bedankt!
Welkom en veel plezier op het HF!
Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.
Is het deze? Geproduceerd tussen 1990 en 1999? Je kunt op eBay kijken of er een model bij staat wat dezelfde kastvorm heeft als de jouwe, en op de gok een donor-quartzje kopen.
Het tweede wat je kunt doen is de ongekroonde koning van de vintage Seiko horloges er bij pakken: Vraag het @koekoek. Misschien weet de goede man een andere weg. Hij heeft een vrijwel encyclopedische kennis van Seiko’s. @SybrenAnne grossiert ook in dit soort ontwerpen en wat oudere quartz horloges, dus wellicht zijn hier Forumgenossen die kunnen helpen.
Wat heeft die zaak gezegd dan?
Schroom overigens niet om in het "Ervaringen met… " deel van dit forum je ervaring te delen. Uiteraard met inachtneming van de regels omtrent die feedback.
Welkom
Welkom op HF !
(Zoekopdracht uitzetten op Ebay en wachten tot er een kapot exemplaar voorbij komt…)
Heb je een schuifmaat? Als je de maat van de binnenkant van de kast kan opmeten, daar waar de deksel klemt, dan heb ik misschien een passende achterdeksel voor je. Van een 5Y22-7060, die qua model gelijkend is en misschien ook qua grootte.
Welkom!
Allemaal bedankt voor het welkom en de suggesties.
Het is idd het afgebeelde model, ik heb met een schuifmaat gemeten en hij geeft 28,8 mm aan. Ik zal er een fotootje van plaatsen:
Ik weet niet of dan de achterkant past, er zit ook nog een kunststof ring bij die misschien het verschil opvult, ik maak wel een foto en zet hem in de volgende post, ik mag er maar een per keer uploaden.
Maar als achterkant past heb ik zeker belangstelling!
Oh ja, de dame in de zaak waar ik terugging om te reclameren vertelde mij dat ze alleen garantie op de batterij gaven. Achterkant verliezen was mijn risico blijkbaar… En die batterij deed het prima…
Ik heb bij een andere juwelier gevraagd of reparatie mogelijk was en deze deed zijn best voor me, goede service van hem, helaas zonder resultaat.
Ik zal nog even mijn ervaring delen in het andere deel van het forum, maar eerst even de regels daarvoor doorlezen.
Welkom, Adre en nog veel plezier op ons forum. Weet bijna zeker dat er iemand op het forum zal zijn, die jou hiermee gaat helpen. Succes.
Ik heb de kast opening ook opgemeten voor de zekerheid en volgens mij hebben we een match.
Ik ga je een pb (persoonlijk bericht) sturen.
Welkom, enjoy!
Welkom en wat een mooie ontvangst met die aangeboden hulp van @lassale!
Ik hoop dat dit de oplossing is.