Voorstellen en vraag over Maurice LeCroix Milestone MS6017 WRISTBAND

Hi lui,

Ik ben net nieuw hier en nieuw als verzamelaar.
Ik vind antieke horloges het mooiste. Ik mag ivm nieuwigheid nog niet overal posten volgens mij, maar ik wil het gesprek aan gaan. Wellicht zit ik helemaal in de verkeerde categorie. Moderate me, zou ik zeggen.

Ik heb een mooie Tissot Seastar uit de jaren 60, Omega (vermoedelijk Seamaster avant la lettre) uit de jaren 40-50, een 3 tal op te shinen Omega Geneve’s (nog niet gedateerd) en ook een hele mooie MLC Milestone Automatic. Daarnaast nog 2 dames horloges (antieke Omega de Ville en een antieke Raymond Weil). Die laatste wil ik uiteindelijk verkopen. Ik geloof niet dat er echt markt voor is, dus wellicht leuk om te onderhouden en weg te geven aan een dierbare dame.
Ik wil graag leren hoe ik horloges zelf schoonhoudt e.d., maar dat is voor latere zorg.

Ik heb een probleem, van de Milestone is de band is stuk (zo gekocht). Met al mijn beginners-energie dacht ik, ik fiks daar wel ff een nieuw bandje voor. Via de officiele kanalen niet te krijgen en op E bay een te koop voor het damesmodel. Daar heb je dan net niks aan.

Tip gezocht: waar en hoe deze zoektocht voort te zetten. Of: Ik heb beide delen nog zou een goede kunstoflijm een optie zijn? Zo ja, wat zou ik het beste kunnen gebruiken?