Voorstellen en vraag over Nivrel

Inmiddels ben ik een maand actief op dit forum en heb ik inmiddels ook mijn eerste horloge via het forum gekocht :slight_smile: Met dank aan Albert ben ik nu de trotse eigenaar van een AlpinerX Smartwatch!

Al zo’n 30 jaar ben ik een liefhebber van horloges (ben nu 49) en ik heb ook redelijk wat klokjes gekocht. Overigens hoofdzakelijk in de betaalbare hoek. Liefhebber van Citizen (met de Ecodrive en Radio Controlled techniek), een paar Seiko’s (SKX007, 009 SSC017), een Mondaine (draag ik nooit, maar het blijft een mooi klokje), en natuurlijk mijn eerste Seiko, de Seiko Olympic Chronograph BARCELONA 1992.

Voor mijn 30e verjaardag heb ik van mijn vrouw een Nivrel gekregen. Type N570.001. Het horloge heeft nog nooit een onderhoudsbeurt gehad en dat is te merken. Het horloge is niet meer geschikt om de tijd op af te lezen… Ik zoek daarom een adres waar ik een onderhoudsbeurt voor mijn Nivrel kan laten uitvoeren (bij voorkeur ergens in de omgeving van Nijmegen). Ook ben ik wel benieuwd wat dat ongeveer kost.

Wensen zijn er ook. Momenteel ben ik nogal weg van een Breitling Superocean Heritage 44 diver automatik chronometer, met een stalen ‘milanese’ band. Als ik me kan beheersen de komende tijd, dan is het misschien volgend jaar zover. Uiteraard via dit forum.

Ik merk dat ik iedere dag wel even op het forum ben om te kijken wat er te koop is. Leuke reacties en leuke mensen. Ik hoop hier veel plezier te beleven en zo af en toe ook nog eens een nuttige bijdrage te leveren.

Groet!

13 likes

Welkom Harold!!

Welkom

Welkom! Veel plezier hier!

Welkom :+1:

Harold, welkom op HF!

– een naamgenoot :wink:

welkom,veel leesplezier gewenst

Dag Harold, veel forum- en horlogeplezier!!

Welkom Harold.

Volgens Google -my best friend- zit er in jouw Zwitserse Nivrel N570.001 een ETA 2824 caliber. Dat zijn vrij gangbare werkjes en zouden door een beetje horlogemaker geserviced kunnen worden.

Omgeving Nijmegen ben ik niet bekend.
En wellicht hier op het forum nog iemand die dat voor je kan doen?

1 like

Welkom en veel plezier op het forum Harold!

Welkom en veel plezier op HF! :+1::smiley:

Welkom en veel plezier.
Wat @WilSeiko zegt, als het een ETA 2824 uurwerkje is kun je naar iedere goede horlogemaker.
Kijk anders hier even https://www.horlogeforum.nl/c/ervaring-met-horlogemakers

Hier vind je ervaringen en bovenaan een linkje met een kaart. En je kunt eventuele ervaringen van forumleden met de horlogemaker terugvinden.

Succes!

1 like

Welkom :+1:

Thxs allen voor het welkom.
Voor de Nivrel heb ik via het forum al wat suggesties (en de kaart… maar niks in de buurt van Nijmegen?) gevonden. Ik ga maar eens naar Eugene van Baal in Nijmegen. Volgens de HF-ers een goede. Ik zal de ervaringen delen.

1 like

Aan mijn naamgenoot: We zijn met weinigen. Altijd weer leuk om een lotgenoot te treffen :slight_smile:

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum!

Welkom op het Horloge Forum. Hoop voor je dat je automaat weer in orde komt (dat gaat natuurlijk lukken😀). Veel plezier hier!

Van harte welkom op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Ik wens je veel plezier toe hier en heel veel mooie horloges . :+1:

Welkom Harold, leuk voorstel-topic! Mijn eerste horloge was ook een seiko chronograph (quartz) uit pak em beet 92/93 (maar die ben ik ergens in de caribische zee kwijtgeraakt… :cry::sunglasses:). Veel plezier gewenst hier en doe vooral mee! Willem-Jan

Welkom :+1: