Voorstellen en vraag stellen

Ik had het uurwerk niet herkend, maar dit is dan wel weer positief…

Er werden AS en ook LIP en ETA uurwerken gebruikt.
Las net op een site dat in 30 jaar productie er ongeveer 20 verschillende modellen zijn geweest, en dan zijn de verschillende opdrukken die er geweest zijn niet meegerekend.

Nog iets mischien. Ik las ook dat de meesten (dus niet waterdicht bewijs) een wijzerplaat hebben met relief. Dus de letters liggen erop. Is dat bij de jouwe ook zo ??

Vergat ik de link erin te posten, alsnog :

http://www.blancpainforum.com/forum/forums/main_forum/forum_news_a_beginner_s_guide_to_collecting_vintage_blancpain_50_fathoms

Ik heb vanavond nog eens even zitten kijken maar het kan zowel invicta staan of inviota, word dus echt tijd voor een bril. De letters staan er niet op met relief, wat dus weer een tegenvaller is. Tevens las ik net ook dat stuk “avoid Aqualungs models” en de zin “avoid Polish Army models” stelde mij ook niet gerust zeker als je bedenkt dat ik hem bij een Duits/Poolse man heb gekocht.
Morgenavond gaat hij naar de horlogemaker dus dan hoop ik uitsluitsel te kunnen geven.
Hent bedankt alvast voor het mee zoeken.

groeten.

De meeste handelaren op de Rikketik verkopen geen echte Blancpain voor 90 euro…

heb even op Ebay gespit (d’r staan echt een heleboel nieuwe Invicta’s op, zeg…) en ik von deze:

“Invicta LTD, twenty five jewels swiss”

Groet,
Paul

Dennis24 Schreef:

Hent bedankt alvast voor het mee zoeken.

Geen probleem, vind blancpain 50 fathoms heel interessant, ook omdat er niet zo veel info over te vinden is dan de andere iconen zoals speedmasters…

Gezien Paul K. zijn post ben ik bang dat het 90 euro is geworden die je voor andere dingen had kunnen gebruiken.

De foto’s van Paul K. lijkt inderdaad veel op het binnenwerk wat er in mijn horloge zit. Die 90 euro is waarschijnlijk toch een ‘‘slechte’’ investering geweest. Al moet ik zegggen dat ik deze week hem toch met veel plezier draag. En hij loopt nog prima dus echt spijt heb ik er ook niet van.

Groeten.

Goede avond,

Vandaag het horloge weggebracht naar mijn horlogemaker, het uurwerk is een AS 1902/3. Ik heb net nog even op deze site http://www.fiftyfathoms.net/FiftyFathoms/FiftyFathoms.html zitten kijken. Het uurwerk komt overeen met de ene laatste foto op dezelfde site. Hij krijgt sowieso een beurt, de horlogemaker gaat zich ook nog even in verdiepen. Tot zover de update

groeten