Voorstellen en vraag stellen

Ik zal me even in het kort voorstellen aangezien ik nieuw ben op dit forum en ik heb ook gelijk een vraag.
Ik ben Dennis uit de buurt van Rotterdam en ben mijn horloge verzameling steeds meer aan het uitbreiden. Momenteel bestaat mijn ‘‘collectie’’ uit een Meistersinger no 1, Louis Erard regulateur een tissot PRC 200 en een Breil.
Nu ben ik vandaag op de rikketik geweest en daar een blancpain bathyscaphe(voor 90 euro). Nu was dit z’n koopje dat ik eigenlijk twijfel of dit een echte is. Wellicht kan iemand mij hier helpen?

Nou hij lijkt op deze “niet zo” scherpe foto toch wel erg echt. Dat zou het koopje van de eeuw op de Rikketik zijn! Kun je betere foto’s plaatsen en vertel eens hoe je hier aan gekomen bent? Hoe laat was het, wat voor verkoper was het enz enz? En heb je er nog op afgedongen? :smiley:

Edit: Oh ja, staat er rechts naast de 6-uur index een getal oid?

Allereerst welkom,

Verder zien de lugs en de bezel er een beetje raar uit. Vooral dat het driehoekje op de bazel niet in het midden lijkt te zitten, toch denk ik wel dat het een echte is. Het zou wel een prachtkoop zijn voor de 90 euro. Even een beurt geven en een mooie bond nato erop en je hebt een prachtklok. Er zijn hier zeker weten mensen die je meer kunnen vertellen en er meer verstand van hebben dan ik.

Mogelijk kan je nog wat betere foto’s maken…

Groeten, Frank

Ik zal vanavond wat beter foto’s plaatsen, om antwoord te geven bij wie en waar ik hem gekocht heb. Het was in hal 2, bij een Duitse/Poolse man die hij had ook divers Heuer vintage klokken liggen. Deze klok lag los in bakje, ik hem aan het einde van de dag gekocht rond een uur of half 3(toen was mijn vriendin het zat aan het worden.) Hij vroeg er in eerste instantie 100 euro voor voor 75 wilde hij het niet doen dus toch nog een tientje ervanaf gekregen.
Naast de 6 uur index staat t<25mc.

Groeten,

Dennis

Aan de hand van het nummer zou ik zeggen dat hij echt is. Ongelofelijk dat het er zo laat nog lag voor die prijs, dit horloge kan in een goede staat ruim 1500 opbrengen. Imho.

Welkom Dennis,

Zo te zien heb je je waarschijnlijk bij de eerste post op dit forum al onsterfelijk gemaakt:) Gefeliciteerd met de aanwinst(tu)

(tu) (tu) (tu)

Hey Dennis… vrienden worden? Kunnen we de volgende keer samen gaan!

:):slight_smile:

Goede avond,

Hierbij een betere foto van mijn nieuw aanwinst, nu wilde ik vandaag de datum veranderen maar dit wil helaas niet lukken. Misschien blijkt het nu toch niet het koopje te zijn dat ik hoop.
Ik zal hem eens bij mijn horlogemaker brengen voor een beurt.
Ik ben benieuwd naar de volgende rikketik, maar eerst maar eens naar bobb’s heritage.

Heb zomaar eens wat zitten googlen maar heb geen afbeelding gevonden van jouw versie. Vooral die kastvorm kwam ik niet tegen. Wel tig verschillende varianten zeg, wat hebben ze er daar veel van gemaakt. Verschillende opdrukken, wijzerplaten, kasten en wijzers.
Wat me wel opviel was dat iedere versie die ik gezien heb een seconde wijzer heeft met aan het einde een driehoekje. Die zie ik bij jou niet.

Ik denk dat je eens wat betere fotos met zeker de achterkant erbij moet plaatsen.

Leuke aanwinst, vind het een mooi horloge en zeker waardig voor een opknapsessie door een pro denk ik…

PS: heb geen varianten gezien op veiling of verkoopsites onder de 2000 euro…

Goedemorgen,

Ik ben zondag ook gelijk gaan googlen en doordat ik ook geen afbeelding of wat dan ook kon vinden ben ik ook gaan twijfelen. Op de achterkant staat ook geen beschrijving of serienummer zoals bij andere op internet wel. Vanavond zal ik hem eens openmaken en een foto maken van het binnenwerk.

Als blijkt dat het een echte is dan heb ik inderdaad een koopje, ik ga er voor het gemak maar niet vanuit.

Groeten,

Dennis

Naar aanleiding van de vraag van Hent ben ik vanavond nog maar eens aan de slag gegaan met het fototoestel. Ik ben alleen wel tot de conclusie gekomen dat fotograveren niet mijn beroep moet worden.


Hopelijk misschien werpt dit een andere kijk op mijn horloge, op het binnenwerk is in ieder geval niks te vinden van blancpain.

Groeten.

Hmm, wat staat er dan voor tekst op ?? Er staat duidelijk iets op maar ik kan het niet lezen.

Als ik zo je eerste foto bekijk dan lijkt de wijzerplaat toch wel erg op deze :

http://www.dediamonds.com/Watches/Jeff/Blancpain%20Bathyscaphe/IMG_0581.JPG

hele pagina waar ik die foto gepikt heb is hier:
http://www.dediamonds.com/Watches/Jeff/Jeff%20Collection.htm

Alleen die kastvorm ben ik nog niet tegengekomen…

Ook niet bij de fifty fathoms versies:
http://www.fiftyfathoms.net/FiftyFathoms/FiftyFathoms.html

Goede avond,

op het binnenwerk staat inviota ltd, 25 jewels swiss.Op de deksel staat shockproof,antimagnetic, waterproof.Ik ben die dit sites ook tegengekomen en het lijkt allemaal net niet.
Ga er vrijdag mee naar een horlogemaker misschien dat die er wat meer over kan vertellen.

Groeten

Ik ga een beetje vrezen dat het een marriage is (wijzerplaat en uurwerk horen niet bij elkaar). 25 jewels is voor de uurwerkjes die blancpain gebruikte wat teveel.
Alle fiftyfathoms modellen (waar de bathyscaphe een afleiding van is) gebruiken een 17 jewels uurwerkje…

Laat je het ons wel weten wat je horlogemaker zegt ??

Ik lag gisteravond in bed en toen schoot dat ook door mijn hoofd heen. Dat daar een naam voor was wist ik niet(weer wat geleerd). Wat ik nog ook nog steeds raar vind is dat er nergens een wijzerplaat te vinden is waar op de sites waar ook scuba pro op de wijzerplaat staat.

Zodra ik meer weet laat ik dit natuurlijk weten.

Groeten

Heb daar ook aangedacht, maar van de fiftyfathoms zijn tig varianten gemaakt met opdruk voor bijvoorbeeld duik shops en dergelijke. Scuba PRO is een bekende fabrikant van professionele duikkleding… mischien dat dat het is…

dat zou inderdaad kunnen, ik laat het in ieder geval weten wat de horlogemaker ervan vind.

groeten

Inviota? Of Myota? Of???
Dit is geen goed nieuws, van Inviota heb ik nog nooit gehoord (zegt niets maar ook Google kent het niet). Het is dan toch geen echte of het is idd een mariage. Sorry voor mijn eerdere voorbarige conclusie.

het uurwerkje lijkt me een automaatje van A.Schild, maar ik kan het niet echt goed zien en weet eigenlijk ook niet wat er in een echte Blancpain zat…

Groet,
Paul

Ik zal straks thuis nog een goed kijken met het daglicht, inviota kwam ik ook al niet tegen op het internet. Het is misschien inderdaad dan wel een Invicta maar dan ga ik ook gelijk een bril aanschaffen.
Het word wel steeds meer een raadsel!