Voorstellen en wat van mijn horloges

Goedenavond allemaal,

Al wat langere tijd lees ik hier mee op het forum, maar nu toch maar besloten om een account te maken en wat te gaan deelnemen.

Ik ben Mathijs, 25, uit de omgeving van Eindhoven. Recent is mijn horloge gekte weer een beetje aangewakkert. Ik had al een aantal horloges, maar de verzameldrang is eigenlijk weer op gang gekomen toen ik de oude seiko 5 van opa tegen kwam.

Opa was metaalbewerker, dus het horgloge zit vol krassen, er zit zelfs een metaalsplinter in het glas. Fijn zo laten, geeft wat karakter in mijn ogen.

Anyway, dat horloge tegengekomen en wat gaan researchen naar wat het was. Toen kwam ik onder andere dit forum tegen. Sindsdien is het hek weer van de dam.

In redelijk korte tijd werd bijvoorbeeld een oude Citizen flyback chronograph toegevoegd aan de verzameling. Als eerste vintage horloge natuurlijk veel te weinig research gedaan, de dial lijkt me niet origineel en het uurwerk loopt niet erg mooi.
Daarna kwam een Ruhla, mijn eerste handopwinder. Klinkt als een kookwekker, maar stiekem een prachtige linnen dial.

Naast de G-shock die al in de collectie was, wilde ik graag een extra “beater watch”. Leuke automatische swarch gevonden, daar is een rubber bandje voor onderweg. T origineel is poep.

Ook vrij snel volgde een SKX en op dit moment is er nog slechts 1 plekje vrij in de horlogedoos… gelukkig is die uitbreidbaar :sweat_smile:

Dat laatste plekje wordt nu ernstig over getwijfeld. Had een SRP777 besteld bij Eglobal (op hoop van zege). Maar na een week heb ik mn geld terug gekregen, ze hadden t niet meer op voorraad… nu ben ik weer aan het twijfelen geslagen om voor een 777 bij monsterwatches te gaan, totdat ik op ebay een SARG005 tegenkwam, allemaal dillema’s…

Dat is dus kort door de bocht mijn horloge geschiedenis.

44 likes

Welkom alhier, en fraaie collectie!

Welkom hier op HF!

Mooie collectie!
Zou alvast een extra horlogedoos aanschaffen!

Lid zijn van dit forum zorgt meestal voor een aanzienelijke groei in je verzameling haha !!

2 likes

Welkom :grin:

Welkom Mathijs,

Leuke collectie en een mooi begin. Leuk die oudjes!

Mijn beste,

Mathijs, van harte welkom binnen de gelederen van dit robuuste HorlogeForum!!
Veelzijdige verzameling horloges heb je!! :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom hier Mathijs!

Van harte welkom op het mooiste horlogeforum van de wereld… van Nederland! :wink:

Dat is een mooie binnenkomer, die collectie van jou!

Heel veel plezier en heel veel horloges toegewenst! :+1::slightly_smiling_face:

Welkom, mooie ccollectie!!!

Welkom hier! Gaaf die Seiko 5 met een verleden ebij!

Heb je een betere foto van de Citizen wijzerplaat om te kunnen kijken of deze nep of echt is?

Veel plezier op HF! :slight_smile:

edit: foto CTZ uitvergroot op pc en lijkt zeker wel origineel, wel in niet zo’n mooie staat(lijkt waterschade)

Hartelijk welkom!
Je hebt al een stevige basis gelegd voor een uitdijende verzameling. Want dat doe je jezelf aan als je hier lid wordt. Het is niet anders. Veel plezier hier!

1 like

Welkom!

Bedankt voor het warme welkom allemaal!

De oudere horloges vind ik vaak heel prettig dragen. Zal wel door mijn ielige 16,5cm pols komen icm met de vaak kleinere vintage horloges.

@Slin hier nog een foto van wat dichterbij. Close up foto’s met telefoon blijft een uitdaging. Ik twijfelde over de originaliteit omdat ik nergens een vergelijkbare kleurstelling kon vinden.

3 likes

Welkom op het forum!
Mooie voering heeft je kist… :wink:

Ik ben het trouwens niet eens met vriend @Richz1986… Ofja, gedeeltelijk niet. Veel mensen beginnen met veel kopen. Maar de meeste gaan daarna gelukkig ook weer veel verkopen en upgraden (credo “less is more”).

In ieder geval veel plezier met je hobby!

4 likes

Welkom hier en veel horloge- en forumplezier!!!

Welkom hier!

Welkom Mathijs! Waar woon je precies in ZO Brabant?:wink:

Ik heb even snel lopen zoeken naar die kleurstelling en inderdaad niet te vinden zo snel maar op de wijzerplaat staat tussen 19.00 en 20.00 de goede cijfers(8110 is het uurwerk) en alles lijkt op de andere kleurstellingen van hetzelfde type…Het komt wel vaker voor dat andere kleuren opeens gevonden worden en het komt ook omdat er niet veel info over CTZ vintage te vinden is.

Dit blog is erop gericht om zoveel mogelijk info over CTZ vintage bij elkaar te sprokkelen…

1 like

Welkom!
Leuke gevarieerde collectie al hoor :+1:
Vooral die Citizen chrono vind ik erg leuk met z’n funky subdials :sunglasses: