Voorstellen Floydy en liefhebber van japanse horloges

welcome home

1 like

Gave horloges. Van harte welkom!

1 like

welkom-home

1 like

Welkom.
Veel kijk en leesplezier gewenst hier.

1 like

Welkom!

1 like

1 like

Welkom :hugs:

1 like

Welkom!!
Je hebt een mooie collectie :blush:

1 like

Welkom!

Cool! Zo te zien maak je mooie banden.

Tja, eerlijk gezegd kunnen Spring Drive en high accuracy quartz me net zo goed bekoren. Quartz is minder hands on, als het ware, maar zeker net zo interessant uit horologisch perspectief.

:point_down:

Heh. Kijk maar uit. Voor je het weet zit je in de Grand Seiko, Credor en The Citizen / Citizen Chronomaster hoek te neuzen, en begint die sport op gespannen voet te leven met je wensen.

Dat is correct. Goeie tent. Je kunt ze ook bezoeken voor een passessie, ook leuk.

De meeste banden die af fabriek gemonteerd worden leven niet lang bij mij. Dat geldt trouwens niet alleen voor Seiko, King Seiko, en Grand Seiko, maar zeker ook voor merken als Hamilton, Longines, Cartier, JLC, en zo verder. We zijn het ook nooit eens.

Alleen ik koop m’n banden in plaats van ze te maken. Het lijkt me wel eens geinig om een topic te krijgen wat uit kan leggen wat er nodig is om zelf horlogebanden te maken. Welk gereedschap heb je nodig, waar haal je je leer, en hoe gaat dat?

Misschien een idee?

1 like

1 like

Leuke horloges.
Oriënt is zwaar ondervertegenwoordigd hier.

Dus leuk dat je erbij bent.

1 like

Klopt, maar houden zo :wink::shushing_face:. Ze moeten ook niet al te populair worden lijkt mij.:wink: