Beste horlogeliefhebbers,
Zo nu en dan zit ik op de bank heerlijk te internetten en te zoeken naar info over horloges. Op Youtube, google etc. en vaak komt dan ook het horlogeforum voorbij. Met allerlei leuke berichten en goede info van andere liefhebbers. En dus ken ik het forum al een paar jaar met veel plezier.
Pas geleden heb ik me aangemeld als lid en dus bij deze even mezelf voorstellen.
Ik ben Floydy en mijn interesses naast mijn gezin zijn gitaarspelen, gitaren bouwen, horloges en horlogebandjes maken. Qua hobby vind ik het heerlijk rustgevend om iets in elkaar te knutselen. Of het nou gitaren zijn, of horlogebandjes maken of werken met hout. Ik wordt er heerlijk rustig van in mijn hoofd, na een dag werken.
Qua horloges ben ik aangetrokken tot de mechanische horloges. Het is heel fascinerend voor mij om een horloge te bezitten en te dragen die een echt uurwerk in zich heeft. Voor mij heel mooie techniek; dat dat allemaal zo kan werken. En dan iedere keer het ochtend ritueel van uitkiezen welk horloge die dag te dragen, en het op de juiste datum zetten en de secondewijzer gelijk te zetten aan de atoomklok. Om daarna te genieten van het heerlijk zelf tikkende horloge.
Daarbij is het zo dat ik het een sport vindt om zo goed mogelijke horloges te vinden met een hoge kwaliteit voor een zo laag mogelijke prijs. Na een zoektochtje welk horloge dat dan zou moeten zijn, ben ik in aanraking gekomen met het merk Orient. Een Japans merk dat valt onder hetzelfde concern als Seiko, maar dan een stuk minder bekend, echter wel goede, mooie en kwalitatieve horloges. Kijk maar verder op het forum dan vind je daar genoeg informatie over Orient.
Zodoende is voor mij de horloge hobby gestart met een Orient Kamasu en zit ik nu nog steeds op het pad van Japanse horloges. Ik heb er nu van Citizen, Seiko, Orient en Orient Star.
Als kers op de taart mocht ik van mezelf in februari in Japan zijn samen met mijn 19 jarige zoon. Geweldig! Ik heb naast Japan
nog nooit zoveel horloges bij elkaar gezien. Wat je maar kan wensen hebben ze daar; nieuw en vintage. Nieuwe Rolex’en en Omega’s die daar “gewoon” in soort van grote elektronica winkels, zoals Media…, liggen. Of te kust en te keur allerlei varianten in meerdere Vintage horloge winkels. Bizar!! En voorzover ik kenner ben en Japan ken waren dat allemaal zeker echte authentieke horloges. Zeker gezien de prijzen. Maar goed; terug naar mijn sport. Ik hou het bij de betaalbare Japanse horloges en heb een paar prachtige Orient Star horloges meegenomen terug naar Nederland.
Mijn hobby qua mechanische horloges is dus begonnen bij de Orient Kamasu. Voor de kenners zeer bekend. En ik heb er ook de bekende strapcode Jubilee op gezet. Foto kan later volgen.
Hierbij een paar foto’s.
Een Orient Star semi skeleton pre-owned versie van Serious watches. Wat een goede zaak en wat zijn ze klantvriendelijk!
Een andere Orient Star semi skeleton. Ook van Serious Watches.
Mijn Orient Sun & Moon op zelfgemaakte nubuck leren band.
Hier op een zelfgemaakte vintage leren band.
Mijn Bambino, de wat drukkere versie op een zelf gehobby’de band. De bambino is een erg populaire variant van Orient. Kenners van dit merk weten dat. Ik heb nog moeite moeten doen om de japanse versie te bemachtigen. Nu worden ze in Thailand door Orient gemaakt.
En tot slot mijn Seiko Presage cocktail time ook op een zelfgemaakte vintage look leren band. De Orient’s, en soms ook de Seiko’s, komen vaak met zo’n krokodillen print leren band die ik erg stug vind. Dus die haal ik er vaak al snel af voor een eigen band wat toch zo z’n eigen look geeft. En met natuurlijk leer geeft dat na wat tijd een heel mooie patina.
Tot zover mijn voorstellen even en tot later,
Floydy