Voorstellen + foto's van de klokjes

Beste forumleden,

Na mij een tijdje te hebben ingelezen op het forum heb ik besloten om een account aan te maken om me te mengen in de discussies en conversaties over horloges.

Even kort iets over mezelf, ik ben een student in het oosten van het land. Ik heb al vanaf jongs af aan een passie voor horloges maar ben me pas recentelijk echt gaan verdiepen in het onderwerp.

Om jullie niet langer in spanning te houden hier een paar foto’s, allereerst mijn Breitling Crosswind A13055 uit 1999

Dan heb ik tot voor kort weer een oude Seiko 6105-8110 opgeduikeld die eigendom was van de vader van mijn vader (ook wel opa geheten). Dit horloge was een lange tijd kwijt maar na enig speurwerk in mijn ouderlijk huis is hij weer boven water gekomen. Tot mijn verbazing bleek hij ook nog te lopen! Toch heb ik hier nog enige vragen over.

1. Is deze edelstalen stretch band origineel?
  2. Vallen hier nog nieuwe glazen voor te krijgen aangezien het glas (de rest niet) in erbarmelijke staat verkeerd?

Mvg,

BB

Welkom Berend,
Mooie Breitling.
Ik kon hem eigenlijk niet zo goed zien.
Ik moest op 10 meter afstand van het scherm gaan zitten haha.

Veel forumplezier

m.v.g.

Lenno

P.S. weet waaraan je begint ,de verslaving is onvermijdelijk

Haha ja ik weet het, de plaatjes zijn nogal groot uitgevallen.
Ik gebruik mijnalbum maar heb geen idee hoe ik ze wat kleiner moet krijgen, enige hulp hierbij word op prijs gesteld.

Tot dan hoop ik dat iedereen net zoals lenno minstens op een afstand van 10 meter van het scherm kan staan.

in paint verkleinen (control+w)
opnieuw uploaden.

Mooi horloge inderdaad :slight_smile:

voor de mensen die de breitling op normaal for maat willen zien.
Control inhouden en met je muis scrollen.

Lenno

Mijn beste,

Berend, van harte welkom op dit enerverende horlogeforum.
Ik heb met veel plezier jou groteske foto’s mogen aanschouwen.
Mijn conclusie is dan ook:
we hebben hier te maken met een horlogepassionist, ’pur sang’.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Van de Breitling:

Van de Seiko:

Welkom Berend!!

Wat een pracht horloges!!

Vooral mijn seiko hart gaat sneller slaan…!!

Groet, Justin

mooie breitling(tu) de seiko mag er ook zijn, veel plezier op het forum;)

Welkom op het forum!

Gelijk al een mooie collectie dus dat zit alvast al goed! :wink:

Mooie Breitling ,Berend!
En ook welkom hier op dit verslavend forum.
Gr.
Jack

Ik dank u allen voor de positieve reacties en het warme welkom.(tu)

Overigens moeten mij enige spelfouten ontzien worden aangezien ik dyslectisch ben, altijd handig om even aan te geven!

Over de Breitling: geen commentaar :slight_smile:

Je vragen over de Seiko:
De band is NIET origineel. Er hoort gewafeld rubber op. Er is een afterm market te koop, die lijkt er enorm op.
Het glas, ik zou er saffier in zetten, heb ik overigens op voorraad want ik zet hetzelfde gebolde saffier ook in 6309-7040’s.

Van harte welkom!

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Welkom Berend en je horloges zijn top.

Veel plezier op het forum.

Hoi Berend
Hartelijk welkom op dit prachtige forum mooie breitling nog steeds mijn fav,maar helaas verkocht.
Maar veel plezier hier.

Welkom, en vooral de Seiko is super! Nog een erfstuk ook, erg goed!

Welkom! (tu)

Groeten,

Martin

Welkom,

mooie klokken heb je daar.

cheers
Eric

Ik wil jullie even laten weten dat ik grootse vorderingen heb gemaakt m.b.t. het herstellen van de Seiko van mijn grootvader in zijn originele vorm.

Ik heb al reeds het originele bandje (de welbekende waffle strap) besteld, deze word overgevlogen uit Canada.

Ook is mij een origineel glaasje beschikbaargesteld door een zeer vriendelijke man, deze koop moet nog afgehandeld worden.

Dus ik zal binnen nu en wanneer de twee items binnen zijn beginnen met het herstellen van het horloge waarvoor ik een topic zal aanmakenop het vintage gedeelte van dit forum, dus een originele band erop en een nieuw glas. Overigens heb ik er voor gekozen het horloge toch maar niet te polijsten, dit omdat het ongepolijste toch wat karakter heeft.