Goede avond,
Na enige tijd mee te lezen op dit forum is het tijd om ook iets van mij te laten lezen.
Mijn interesse voor horloges is er altijd geweest maar werd aangezwengeld toen ik het horloge van mij opa kreeg van mijn vader. Daar deze voor mijn pols wat te smal is en ik dit oude (jaren 70) horloge graag heel wil houden ben ik op zoek gegaan naar andere horloges.
Na een duiker vakantiehorloge op een veiling waarvan ik het merk liever niet noem i.v.m. negatieve reacties, verder op zoek gegaan naar een âechtâ horologe.
Tijdens het zoeken naar horloges maakte ik veelal gebruik van de diverse topics en de daarin voorkomende beschreven expertises en ervaringen. Extra leuk waren voor mij de nieuwe merken en inzichten die ik heb kunnen vergaren.
Zo kwam ik het merk Christopher hier op het forum voor het eerst tegen. Ik meen in de verkiezing mooiste horloge onder de 1000 euro en dan specifiek een groene C63. Deze liet ik meteen aan mijn vrouw zien met de woorden: âZo een wil ik echt graag hebbenâ. Om meteen de vraag te krijgen âwat kost dat wel nietâ. Ja ik zou graag een onuitputtelijk budget hebben, maar dat er is in deze fase in ons leven er voor horloges zeker niet.
Dus zo zat ik ongeveer een maand geleden met een budget bij de outlet Roermond op het terras, om na het shoppen voor de kinderen te gaan kijken naar bijvoorbeeld een Seiko. Ik zat toch te wachten op het terras en had dus even de tijd om te kijken op het HF in de blauwe sector en tot mijn blije verbazing bood forum lid Bbroek (alias Bas) een CW C63 sealander aan in de juiste kleur en maat. Uiteraard wel iets duurder dan mijn budget, maar toch leek het zo te moeten zijn. Mijn vrouw komt erbij zitten met de opmerking echt geen zin meer te hebben naar horloges te gaan kijken. Ik had toen al een persoonlijk bericht gestuurd en dit was dus ook niet meer nodig, ik wilde deze.
Daar ik nog geen ervaringen met verkopers kan delen wil ik via deze weg Bas bedanken voor de prettige manier van zaken doen. Alles zoals afgesproken en zeer behulpzaam. Bedankt! Als ik later heb uitgevogeld hoe het moet deel ik mijn ervaring alsnog.
Dus dankzij HF mijn gewenste horloge gevonden en later zelfs via HF kunnen kopen.
Later zal ik eens mijn âoudjesâ, miskopen en bescheiden collectie tonen met waarschijnlijk iets minder tekst. En ter aanvulling natuurlijk een foto van het naar mijn smaak prachtige horloge!
Groet Freek