Beste Iedereen,
Middels deze eerste post wil ik (Gijs) mezelf voorstellen. Ik heb al een paar horloges versleten uit de categorie “markt”. Want helaas heb ik geen degelijke horloge opvoeding vanuit huis meegekregen. Gelukkig helpen jullie berichten hier mij enorm in mijn opvoeding en ben ik elke keer weer blij verrast van al het horloge schoon wat ik voorbij zie komen.
Maar het startte bij mij toen ik een Seiko Solar cadeau kreeg. Verrast door de voor mij nieuwe techniek ben ik eens gaan googlen hoe dit nu werkte en wat het waard was. Zo kwam ik in dit geweldige rabbit hole terecht
Als snel volgde mijn eerste mechanische horloge, een Mido Belluna, een zeer fijn horloge wat ik met veel plezier dagelijks draag. Het bandje ga ik alleen nog vervangen voor een stalen variant.
Tijdens een stedentrip mezelf op een Moonswatch getrakteerd, bandje beviel niet dus voor rubbers ingewisseld.
Daarna volgende een G-Shock 2100 serie. Onderdeeltjes via Ali besteld en zitten modden, verder ook aan de hand van youtube al de functies ontdekt en damn wat kan je er veel mee.
Recent ben ik verliefd geworden op de Seamaster 300m en is mijn jacht hierop geopend.
Maar tijdens deze reis realiseerde ik me dat de piramide van Maslow eigenlijk niet compleet is. Voor de mensen die niet op de hoogte zijn even een korte samenvatting wat deze inhoud.
De piramide van Maslow stelt dat de mens vijf basisbehoeften heeft. Deze behoeften zijn niet gelijk aan elkaar, maar volgen elkaar op als bouwstenen van een piramide. Volgens Maslow zal men pas streven naar bevrediging van een behoefte wanneer aan behoeften lager in het model is voldaan.
Nu realiseer ik me dat meneer Maslow de 6de behoefte is vergeten die je krijgt als je al de andere 5 bezit naar mijn bescheiden mening. Dus daarom bij deze een afbeelding van mijn verbeterde piramide van Maslow (Ik noem hem de piramide van Gijs):
Verder een foto van mijn Mido.
Hartelijke groet,
Gijs