Voorstellen H-Dirk

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

Welkom :hugs:!

image

Dat zou kunnen, maar er staat volgens mij een letter meer.
Dus: Hennavins? of Hennavims of Hennaving of Hennavimo?

Als ik de foto van de wijzerplaat in Google lens invoer krijg ik van Lens een mer a boir van oude meuk horloge dails te zien, maar niets wat ook maar in de buurt komt. Als ik de uitvergroting zoals hierboven invoer is het resultaat: NUL.
Op de verschillende woordvarianten geeft Google geen respons.
De Mikrolisk database kan op deelwoorden of woordstrings zoeken, maar daar word je ook niet wijzer van:

Gevoelsmatig: ‘Hennaving’ lijkt mij de juiste woord variant. Dat doet mij wat Scandinavisch aan.
Mogelijk, maar niet zeker, een eenvoudig horloge van Scandinavische ooksprong. Als de herkomst Scandinavië of FInland ( on line veiling?) is kan dat een indicatie zijn.

De wijzerplaat en de wijzers zijn in erbarmelijke staat, niet meer te redden. Het kaliber FE233-60 is heel algemeen, in de jaren '60 zo’n beetje ‘de hoer van Babylon’ (excusez le mot). Het ebauche uurwerk werd door vele tientallen merken, vaak ook plak/juweliers/of handelsmerken gebruikt.
Ik zou als ik OP was niet te veel aandacht aan dit wrakje geven, en het uurwerkje lekker als oefen materiaal gebruiken.

Al met al, @H-DIrk, lekker bezig, veel plezier met de horlogehobby en welkom op dit leuke en leerzame horlogeforum!

2 likes

Veel plezier op HF Dirk :partying_face:

Van harte welkom!

Als ik jou verhaal zo lees heb ik het juiste testobject te pakken.
Zeker als het een lekker gangbaar kaliber is, dan ga ik wat ervaring opdoen hiermee.

1 like

Welkom hier.

Welkom. Enjoy watching.

Welkom⌚️

Welkom!!!

Van harte welkom Dirk !

Ik was jouw leeuwentopic al gelijk aan het zoeken om je op te roepen. De stijl van de opdruk deed me gelijk denken aan Leijona.

Welkom hier bij HF !

Welkom op het forum Dirk :+1:

Welkom :wave:

Welkom!

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

Welkom. Veel plezier hier.