Voorstellen, haasjetik

Mijn hele leven al interesse gehad in horloges, alleen nooit een hobby van gemaakt. Meer dan 30 jaar geleden een nieuwe WC Porsche Design kunnen kopen via een kennis in de horlogebranche. Altijd met plezier gedragen, totdat de Apple watch mijn leven in kwam. Heel handig, maar wel lelijk.
Omdat de watch kuren kreeg besloten om maar weer gewoon horloges te gaan dragen. De IWC dus, maar ook een Eterna Matic Centenaire. Die laatste stamt uit 1963/63 en mijn vader heeft die tot 2019 dagelijks gedragen. Loopt keurig op tijd en voorzien van nieuw bandje en glaasje.

De IWC heeft een nieuwe batterij nodig en de rode secondewijzer staat niet goed. Ben nog op zoek naar iemand die dat kan uitvoeren.

32 likes

Welkom, @haasjetik !
Leuke forumnaam. En je horloges zijn wat mij betreft okay.

en dan moet je weten dat die naam eigelijk uit mijn houthobby komt. Begon in mijn jeugd al met hamertje tik en als je dan ‘haas’ heet dan is zo’n naam snel bedacht.

2 likes

Fantastisch. En in prima staat zo te zien. Mooi man. Linen dial. Cursief bedrukt. Simpel, maar met bolle wijzerplaat en gekromde wijzers. Als het geen erfstuk was zou ik geneigd zijn een smerig bod te doen, zo leuk is deze. Maar je moet er uiteraard zuinig op zijn. Super cool.

Klassieker, al vind ik de Eterna de bom.

Welkom, trouwens.

Dank je. Tegen de tijd dat ik zelf het loodje leg mag je een bod doen. In de lijn van (stief) afstammelingen zit geen horlogebloed. Als ik net zo oud word als mijn vader (98) heb ik nog een jaar of 25 te gaan.

1 like

Welkom hier bij HF !

Welkom en veel plezier gewenst!

welkom op dit mooie Forum :wink:

Welkom op HF, Haas! En da’s een mooie set horloges! :+1:

Welkom :hugs:

Welkom. Veel plezier hier.

Leuk dat je op HF mee gaat doen.
Je kan het volgende proberen om de chronowijzer te resetten:
(Of zit er al niet meer genoeg spanning in de batterij?)

Trek de kroon helemaal uit.

Ga naar de kalibratiemodus: Houd de bovenste en onderste drukknop tegelijkertijd minstens 2 seconden ingedrukt.

De secondewijzer (of een wijzer van een subwijzerplaat) moet een volledige beweging maken om aan te geven dat de kalibratiemodus is ingeschakeld.

Stel de wijzer in:
Druk op de bovenste drukknop om de wijzer stapsgewijs vooruit te bewegen.

Houd de bovenste drukknop ingedrukt om de wijzer snel vooruit te bewegen.

Voltooien en resetten: Duw de kroon terug naar de normale werkpositie.

3 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Grappig als je een Haas zonder ‘de’ bent. Wie weet familie van mijn beter helft.
Welkom, ook als je geen familie bent :rofl:

Welkom! Batterijwissel en even instellen is een kleine moeite, maar ik zou aanraden om hem ook eens te laten servicen. Dan is hij daarna weer waterdicht. Klaar voor jarenlang draagplezier.

Welkom.
Veel kijk en leesplezier gewenst hier.

welkom

Aangenaam kennis te maken haasjetik en

Dank voor je uitleg. Nu ik het zo lees komt de procedure me vaag bekend voor (ben na een verhuizing verpakking en manuals kwijtgeraakt). Batterij is nu echt leeg, maar dat komt dan wel goed.