Voorstellen: haawee

Welkom en veel plezier gewenst .

Welkom en een chique horloge die Remova…:+1:

Allemaal bedankt voor de vriendelijke welkomstwoorden.

Foto’s van de rest van de collectie zullen in de loop van de tijd vanzelf volgen. Zijn er overigens meer forumleden die het fotograferen best lastig vinden? Ik loop altijd te klungelen met scherpstelling/licht/wel of geen flits enz om een horloge echt mooi op de plaat te krijgen en ben uiteindelijk toch meestal niet tevreden met eindresultaat. Is vast wel eens een draadje over opgestart.

Verder stipte iemand de kwetsbaarheid van vintage aan. Dat is ontegenzeggelijk waar maar in mijn dagelijkse office job zit het horloge altijd veilig verstopt onder de manchet van mijn overhemd en is kans op schade minimaal. Op vakantie of in het weekend heb ik wel behoefte aan horloge wat een stootje kan hebben, dat is dan meestal een goedkopere stalen (waterproof) vintage

Tot slot het polsmaat argument: dat blijft een kwestie van persoonlijke smaak. Op mijn 20 cm polsen vind ik een platte 35/36mm klok nog steeds prima passen. Less is more, zeg ik maar. Heb in de loop der jaren ook wel gemerkt dat je een horloge echt zelf moet passen om goed te kunnen oordelen over de grootte en hoe die bij jezelf om de pols past. Tot mijn verdriet meermaals moeten ervaren dat bij een afstandsaankoop het ontvangen horloge toch weer net even anders op de eigen pols staat, dan de vaak schitterende internet foto’s doen vermoeden.

groet
HW