Voorstellen: haawee

Beste horloge enthousiastelingen,

Al langdurig bezoeker (kijker) van dit forum dus het werd hoog tijd maar eens een account aan te maken.
Ben woonachtig in regio Den Haag en al vanaf de lagere school (toch al 40jaar geleden) gefascineerd door mechanische horloges. De horloge hobby heeft langere tijd op een erg laag pitje gestaan (familylife je kent het wel…) maar nu ik weer wat meer vrije tijd heb komt het virus in alle hevigheid terug.

Ben geen grote collector en verzameling bestaat eigenlijk voornamelijk uit klokjes met emotionele waarde. In mijn geval kom je dan al gauw in de categorie wat oudere horloges (minimaal 15jr of ouder). Sowieso doen nieuwe klokjes mij weinig, hoe hoogstaand ze technisch ook moge zijn. Ook de trend van steeds grotere diameters is niet aan mij besteed, en ik heb best wel grote polsen.

Fototje dan maar ter illustratie:

Een ge-erfde dresswatch van merk Remova, Ik heb er nooit veel info over kunnen vinden, is volgens mij technisch ook niet bijzonder, maar hij doet al jaren nauwkeurig trouwe dienst en ik vind de vormgeving prachtig.

Groet
HW

8 likes

Welkom!

Ik ben over het algemeen ook fan van de wat kleinere (vaak vintage) klokjes. Mijn polsmaat van ongeveer 17.5 werkt daar ook nog eens goed aan mee. :wink:

Mooie Remova, hou ook van die parelmoer platen die je veel zag in de tijd van ‘Die heile Welt’. :innocent:

Mijn beste,

Van harte welkom in die smaakvolle wereld der horlogerie.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom!

Ook hier voorkeur voor vintage i.v.m. kinderpolsjes.

Welkom HW!

Heb zelf geen voorkeur voor vintage (polsmaat 19 cm), maar kan het zeker wel waarderen. En die dresswatch is een plaatje :ok_hand:.

Mvg,
TW

Mooi horloge, hawee.
En welkom.

Bij vintage kun je er aan afzien zien dat het geleefd heeft.
En de vormgeving van voorbije tijden is vaak onverwacht bijzonder.
Daarom alleen vintage voor mij.

Beste Haawee,

Welkom op dit forum en ook veel plezier gewenst.

Groet uit Den Haag,
Arvid

Welkom op Horlogeforum! Zeker een fraai exemplaar! Heb je nog meer moois? We zijn hier gek op foto’s! Zelf ooit ook een paar vintage horloges gekocht en geërfd. Maar ik draag ze bijna nooit. Vind ze te kwetsbaar. Draag vrijwel uitsluitend moderne duikers. Maar, vintage blijft mooi om naar te kijken. :grinning: Veel plezier hier op het forum!

welkom

Veel plezier op hf gewenst en welkom!

HW welkom op het HF !

grt. Gerard

Welkom bij dit forum en veel plezier!
Het wordt saai, ook ik heb een smalle pols en kan de klassieke mechanische horloges prima waarderen.

Welkom HW! Veel plezier hier! :+1:

Welkom, mooie Remova! Veel plezier hier :slight_smile:

Welkom! Ook hier een stadgenoot. :thumbsup:

Welkom op het HF, prachtige vintage.

Welkom hier, leuke vintage :+1:

Welkom!

Welkom.

Welkom.