Voorstellen (incl pics)

Dag horlogeforum,

ik ben Johan, 31 jaar, woon in Tongeren, België.

Momenteel werk ik freelance als ingenieur (technisch advies en projectmanagement). Daarnaast heb ik een kleine carriere als televisie-commentaar
http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=95576]pokerspeler
achter de rug, inclusief wat [url=http://www.humo.be/tws/tv-tips/16618/poker-op-tv.html[/url].

Ik ben forum-veteraan van pokerclub.be en twoplustwo.com, waar ik het horlogevirus heb opgelopen dankzij deze thread
http://forumserver.twoplustwo.com/79/edf/lets-talk-non-rolex-watches-149804/]deze
en ook [url=http://forumserver.twoplustwo.com/79/edf/lets-talk-watches-414495/[/url].

M’n eerste horloge was een Archimede Arcadia:

M’n tweede, veel recentere aanwinst is een Hamilton Jazzmaster Maestro. Ik had er m’n oog al enkele maanden geleden op laten vallen, maar twijfelde nog een beetje of ik de investering wilde doen (ben ook m’n huis aan het verbouwen).

Toen zag ik deze gouden tip
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,206779
en dat was te mooi om te laten liggen. Ik heb meteen gebeld naar S-/-C, ze hadden er eentje in voorraad en ik ben 'm twee dagen later gaan ophalen.

Het is een prachtig horloge, maar om een poster van watchuseek.com te citeren: “At 45mm, this watch is not for the faint of heart.” Het was dus even wennen om dit beest rond mijn pols te zien (17cm omtrek). Geef gerust commentaar op de wristshot of je 'm te groot vindt of toch nog kunnen.

Ik had 'm al gepast bij Siebel, maar daar hadden ze een bandje met vouwsluiting. Ik denk ook dat dit croco was. Prijs: €995. Online had ik 'm zien staan met gewone leren band, voor €950. Bij Schaap-/-Citroen stond ie ook aan €995, en op de verkoopnota staat ook “arabisch band leder zwart vouwsluiting”, maar ik heb dus een gewoon bandje met gesp gekregen. Ik heb de mevrouw van S-/-C hier in de winkel nog op gewezen, maar ja, het was een uitverkoop van de collectie en het droge antwoord was dan ook: “tja, we hebben 'm alleen zo nog liggen.” Jammer, want die vouwsluiting van Hamilton is best wel mooi, maar voor €696,50 hoor je mij ook weer niet al te hard klagen.

Dan nog een vraagje in verband met de beweging: dit is een Valjoux 7750. Als ik het goed begrijp, beweegt de grote secondenwijzer alleen als de chrono loopt? Vermits ik het niet leuk vind als die stilstaat (net alsof m’n horloge stilstaat), is dus de enige oplossing om de chrono altijd te laten lopen als ik 'm draag? Is de beweging hierop voorzien of is dit te belastend op lange termijn?

Tenslotte nog een vergelijkende foto: hierop kan je goed zien hoe klein de Archimede lijkt in vergelijking met de Hamilton, ook al is die eerste met 42mm niet echt klein te noemen.

Gr,

Bear

Welkom, en veel plezier gewenst hier. Je hebt alvast twee fraaie horloges, vooral de Archimede vind ik erg mooi! :slight_smile:

Welkom hier. (tu)

Aan je smaak te zien gaat er ooit een keer een IWC Portugieser komen :slight_smile:
Voor wat betreft het lopen van de chrono, er zijn hier zeker mensen die daar een goed onderbouwd antwoord op kunnen geven.

Groeten,

Martin

Welkom Johan! En als forumveteraan van Pokernews.nl denk ik dat we veel gemeen hebben. Ik ben geen high stakes speler maar heb in 2008 winstgevend pokerjaar gehad en daar leuke aanwinsten van gekocht. 2009 was slecht en ik hoop dit jaar weer eens een groot toernooi te shippen. Ik speel voornamelijk toernooien en Sit en Go’s. Ik ben weer rustig aan het grinden om mijn bankroll op te bouwen. De Arcadia en Hamilton zijn horloges die ik zelf ook zou kopen. Ik heb reeds 4 Hamiltons met dank aan Pokerstars. :smiley:

Hmm, in de VIP store vind ik alleen dit ding
http://www.pokerstars.com/vip/store/?cat=poker-accessories&prod=pa-36
. Van waar komen die Hamiltons dan?

Bear Schreef:

Hmm, in de VIP store vind ik alleen dit ding. Van
waar komen die Hamiltons dan?

Hahaha van mijn toernooiwinsten op Stars. Ik bekostig mijn ene hobby met de andere.

MartinB Schreef:

Aan je smaak te zien gaat er ooit een keer een IWC
Portugieser komen :slight_smile:

Hehe, good catch. De Portugese Automatic met 7 day power reserve is echt een fantastisch ding. De chronograaf ook, maar wat jammer dat die een stalen achterkant heeft. Ik heb ze allebei al gepast. Maar voor ik zo’n aankoop voor mezelf zal kunnen verantwoorden, moeten er toch nog veel centjes verdiend worden hoor :slight_smile:

:)-D
cool, ik ben ook zeer fanatiek pokerspeler :smiley:

Die Hamilton is wel nice :slight_smile:

Bear Schreef:

Maar voor ik zo’n aankoop voor mezelf zal

kunnen verantwoorden, moeten er toch nog veel
centjes verdiend worden hoor :slight_smile:

Hmja, ik weet wat je bedoelt. Dankzij vrouw en drie kinderen ben ik niet verder gekomen dan de Parnis Powerreserve :smiley:

Welkom! En een mooie aanwinst erbij! Leuk dat die subwijzers ook lume hebben.

Ik ga morgen ook even de 't centrum van Den Haag in, zal eens zien of ik tijd heb om er langs te gaan.

Mijn beste,

Van harte welkom Johan op dit miraculeuze horlogeforum.
Een forum welke zich met eerbied ontfermt over het voortschrijden der tijd!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

en namens mij uiteraard ook welkom (tu)

Van harte welkom! Dat zijn mooie klokken die je laat zien! (tu)

mooi spul wat je daar laat zien… en natuurlijk welkom hier, ik wens je veel kijk en leesplezier(tu)

Welkom hier Bear!
Mooie klokken. enne, die Hamilton staat byzonder goed om je pols.

Groeten en veel plezier hier,
Niels

Welkom, en wat een mooie Archimedes.

Hallo Johan,

Welkom,

Geen probleem om de grote secondewijzer van valjoux 7750 te laten lopen. Is niet belastend en heeft geen merkbare invloed op de looptijd (cfr. ETA) wat logisch is vermits het om een automatisch caliber gaat dat continu wordt opgeladen (indien in beweging uiteraard)).

mvg

Franck

Welkom :)-D !

Je hebt precies dezelfde smaak als ikzelf.
Maar dan véél duurder dan mijn collectie :D:z

welkom & mooie horloges (tu)

welkom en beide mooie klokken.