Ben hier nu een weekje actief en laat af en toe wat opmerkingen achter, dus is het eigenlijk wel zo netjes om me even voor te stellen.
Ik ben hier terecht gekomen via Marc-B1. Op dzvl.nl zag ik een advertentie waarin hij een Poljot Strela aanbood. Aangezien ik al enige tijd op zoek was naar een beschaafd uitziend horloge (als vervanging van mijn gestolen Edox Open Heart) was ik al aan het rondkijken geweest. Alles wat ik mooi vond lag boven het door mij gestelde budget. Deze lag eronder (altijd leuk natuurlijk) en vond ik naast dat hij er gewoon mooi uitziet, ook erg interessant met de Russische karakters op de wijzerplaat en het verhaal achter het uurwerk zelf (calibre 3133 is een voortborduring op een ETA/Valjoux-uurwerk.
Na wat mailwisseling en betaling kon ik al binnen een paar dagen een pakketje openmaken. Ik gaf aan Marc een goede waardering te geven op het andere forum waarop hij vroeg of ik dat ook hier wilde doen. Heb me dus aangemeld en dat gedaan en ben me vervolgens maar gaan bemoeien met andere discussies.
Ben al sinds jonge leeftijd geinteresseerd in horloges, maar dan natuurlijk voornamelijk digitaal met leuke gadgets (rekenmachine, spelletjes etc). Gaandeweg wat meer serieuze horloges gaan waarderen en na een Mondaine (de stationsklok) om mijn pols te hebben gehad een Maurice Lacroix cinque aguilles aangeschaft. Was er erg blij mee, maar zijn helaas allebei gestolen bij een inbraak. Van het verzekeringsgeld (voor de Maurice kreeg ik meer terug dan ik ervoor had betaald) plus wat bijbetaling een Monaco (Steve McQueen editie) gekocht. Rib uit mijn lijf, maar erg mooi en mijn meest favoriete horloge. Daarna nog 2 Orissen gekocht (Meistertaucher en BC4 Flighttimer - met die puist). En dus nog een Edox.
Nog een keer ingebroken en toen was m’n Edox weg, alsmede mijn titanium t-touch en een Citizen duiker. Mijn andere horloges waren gelukkig goed opgeborgen…
Edox is dus inmiddels vervangen. Of er een nieuwe t-touch komt weet ik nog niet, een G-shock (die met hoogtemeter etc) klinkt ook wel goed, maar ik heb ook nog een Casio Pro Trek liggen die enkel een nieuwe batterij hoeft te hebben. Wel een oudje, maar goed genoeg voor klussen/mountainbiken etc.
Wens voor in de nabije toekomst: horloge uit mijn geboortejaar
Wensen voor lange termijn: een echte klassieker, bijvoorbeeld een IWC Portugieser regulateur, een Rolex GMT2, een JaegerLeCoultre reverso en/of ander model etc.