Voorstellen - Jan - Willem

Goedemiddag allen,

Graag zou ik me via deze weg even willen voorstellen. Mijn naam is Jan - Willem en ik ben 35 jaar. Sinds een aantal jaar kijk ik zo af en toe naar het horlogeforum en in deze bizarre tijd waarin ik toch veel thuis zit is de frequentie wat toegenomen. Vandaar dat ik dan toch maar uit de schaduw verrijs en wat actiever op het platform aanwezig wil zijn.

Het is een genot om op dit forum aanwezig te zijn, ik vergelijk het met een green erg / slow cooking. De tijd staat even stil en ik kan helemaal opgaan in een aantal topics / discussies en zeker ook in de TK pagina.

In de laatste jaren heb ik een aantal aankopen gedaan, waaronder op de rikketik. Heerlijk om daar in die goed georganiseerde chaos rond te struinen. Het is net een Chinese menukaart, er is zoveel te zien dat ik uiteindelijk met geen keuze en honger weer naar buiten struin. Mijn interesse in horloges is ontstaan in de jaren '90 toen mijn vader een speedmaster reduceer kocht. Staal met gouden bezel. Ik vond zo’n chronograaf echt bijster mooi, in tegenstelling tot hemzelf. Hij is de bezel een keer kwijtgeraakt (vraag me niet hoe) en sindsdien is hij in de kast belandt. Ik vond dat eeuwig zonde en ik was een jaar of 23 a 24 toen ik mijn eerste seamaster kocht op de rikketik. (de slamaster 30)

Daarna heb ik er 1 0f 2 op catawiki gekocht, ook ng 1 bij de ‘horlogeman’ en ook nog een keer 9 omega’s op vakantie op een antiekmarkt in Genève omdat ik had besloten te gaan handelen. Dat was een vrij impulsief idee en heeft uiteindelijk wel prima uitgepakt. Ik heb er 8 verkocht aan wat vrienden en mijn geld terug verdiend en de laatste zelf gehouden (de andere seamaster, eind jaren 50 gok ik). Toen besefte ik wel dat handelen niet mijn ding is en ik toch gewoon een liefhebber ben.

Overigens heb ik een nieuwe baan en ben ik stiekem aan het kijken of ik mezelf mag en kan belonen met een mooie rolex, alhoewel ik twijfel over de ‘protserigheid’ er van. Helaas zijn die vooralsnog een iets te grote stap, als ik de prijzen mag geloven op horlogeforum. Ik hoop dat mijn vrouw geen account heeft, want ik heb haar mijn cadeau wens nog niet verteld :slight_smile:

Nu genoeg gezever, ik heb hieronder een paar foto’s van de collectie zover. Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Ik kan niet helemaal de volgorde van de foto’s zien, maar dit zijn de horloges voor zover:
Omega Seamaster 30
Omega Seamaster
Omega
Omega de Ville Quartz (voor de meer foute dress momentjes :smiley: )
Tissot PR - 516 ik vermoed jaren 70 aan de kast te zien
Rado, die overigens echt zwaar aanvoelt en goed loopt voor z’n prijs. Waarom zijn die zo over het algemeen goedkoop? geen goed uurwerk?

Nou, tot zover!

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, hoor ik dat graag natuurlijk, ik heb in deze tijden binnenshuis genoeg tijd.

vriendelijke groet,

Jan - Willem

35 likes

Mooie collectie.
Welkom !

Welkom Jan-Willem! Gave vintage collectie :grinning::+1:

Kan iemand ooit te veel Omega’s hebben? Oh, nee… Hier kun jij nog iets van leren, @EVH. :wink:

1 like

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:t2:

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom en goe bezig.

Welkom!

welkom-home

Welkom!

Welkom!

Beste Jan - Willem,
welkom op HF!

Welkom

Welkom en heel mooi vintage Omega collectie.
Volgende stap is een jong gebruikt Rollie DJ.

Welkom! Mooie horloges heb je.

Welkom, mooie collectie!

Welkom :raising_hand_man:

Ik denk dat jij niet weet hoeveel Omega horloges ik heb

1 like

Welkom👍

Niet voor mij bedoeld denk ik :rofl: heb al een DJ :sun_with_face: