Mijn naam is Johan en ik kom uit Tilburg. Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik sinds afgelopen maand weer ben gaan toeleggen op het verzamelen horloges.
Vroeger keek ik mijn ogen uit in de OTTO en Wehkamp gidsen in het horlogegedeelte. Ik vond het geweldig. Ik heb jarenlang een Apple watch gedragen, de ultra in titanium uitvoering. Toen ik me weer eens ging verdiepen in de niet smart watch horloges is het vuurtje weer gaan branden.
Ik vind de techniek mooi om te zien van mechanische horloges, maar ook de techniek van veel quartz horloges vind ik mooi.
Met dit horloge is het begonnen. Mijn vader draagt al zolang ik weet een Seiko 5. Dus mijn eerste horloge van mijn verzameling moest ook een Seiko zijn. Dit horloge sprak mij meteen aan toen ik het zag.
Mijn tweede horloge uit de collectie komt uit China. Ik ben wel onder de indruk dat je voor €20 een horloge kunt krijgen die op tijd loopt en met een werkende chronograaf.
Bedankt! Ik snap niet dat ze dit horloge kunnen maken voor 20 euro. Ik had het horloge bestelt omdat ik het een mooi horloge vind, maar verder had ik geen verwachtingen. Dit horloge is me 100 procent meegevallen. Het heeft een aardig gewicht, en alles werkt. Het horloge bandje is wat aan de stugge kant, maar als je het horloge draagt merk je er niets van .
Dat was ook mijn gedachte. Maar dit horloge is echt de moeite waard. Het is een haast exacte kopie van de Seagull uit 1963. Het horloge ziet en voelt veel duurder dan dat het is.