Voorstellen Kees81

Welkom Kees, leuk verhaal!

1 like

Welkom!

1 like

Van harte welkom Kees en heel veel plezier gewenst hier!:slightly_smiling_face:

1 like

Welkom. Veel plezier op het forum.

1 like

welkom-home

1 like

Welkom op het forum Kees.

1 like

Van Invicta tot Rolex. Van 20,- tot 20k.
Dat is het leuke van dit forum.
Van harte welkom!

1 like

Bedankt voor het warme welkom!

Ik zag een opmerking, waar ik nu al van baal, en dan in positieve zin haha.

Want Plees schreef: Het lidmaatschap zal de keuze makkelijker maken: nog meer potentiƫle aankopen :joy:.

En gelijk heeft hij. Het lijstje is al wat langer geworden haha. Het voordeel wel is dat ik veel horloges zie die ik echt mooi vind en dan schappelijker geprijsd dan 5 K.

Kijk het zit zo, ik ben al vanaf 2012 ben ik op zoek :face_with_peeking_eye:. Ik heb in 2012-2014 veel Rolexen aangeboden gekregen maar het was mijn tijd gewoon niet. Ik vond investeren in mijn toekomst voor gaan en heb elke potentiƫle aankopen uiteindelijk afgewezen. Gezien de waarde ontwikkeling niet slim geweest maar goed. Ik koop het horloge gelukkig voor mezelf.

Nu vind ik een Rolex, o.a. die ik eerder benoemd heb gewoon te duur. Ik ben nu op een punt dat ik best 5K tot max 7K wil uitgeven maar dan moet het voor mij echt iets zijn waar ik jaren plezier van heb. Goedkoper is ook totaal geen probleem natuurlijk.

Zo heb ik nu mijn oog laten vallen op een Baume Mercier Riviera M0A10624. Echter het uurwerk wat erin zit is meen ik een ETA/Valjoux 7750. Het is volgens mijn een prima uurwerk, ik ken het al zeker 25 jaar, echter mis ik denk ik toch een eigen DNA in het genoemde horloge.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Ook kijk ik de laatste dagen veel naar de IWC ingenieur Chronograph IW380802. Persoonlijk vind ik dit een heel mooi horloge. (in Alkmaar ligt er ƩƩn uit 2020).

Al met al, de zoektocht wordt er niet makkelijker op. Al jaren roep ik, mijn eerste wordt een Panerai, en nu ik echt op het punt sta om een horloge te kopen, zie ik veel, heel veel, te veel, ander moois. De blinde Panerai vlek vervaagd. Waar ik altijd naar een lederen band keek, vaak het liefst bruin, vind ik de stalen banden nu steeds mooier worden.

Hoe dan ook, het eerste wat ik ga doen, zoals meerdere ook al aangeven, is AD’s bezoeken en passen. Tripje Alkmaar misschien?

Gegroet, Kees

1 like

Dat is goed om te horen, we zijn dol op verzamelaars die Rolexen voor zichzelf kopen en niet voor de handel.

Mooi horloge met eigen DNA, wel druk zo’n chronograaf…

Zeer belangrijk!

1 like

welkom

1 like

Welkom !

1 like