Goedenavond iedereen,
Voor ik her en der dingen begin te posten leek het mij netjes mezelf even beknopt voor te stellen.
Mijn naam is David, 23 jaar en werkachtig als service technician bij een Zwitsers bedrijf. Niet te vergeten volg ik ook een avondopleiding tot horlogemaker bij het Syntra in Tongeren (België).
Het hele horlogeverhaal begon op mijn 18de toen ik voor mijn verjaardag een Triwa nevil kreeg. Laat het duidelijk zijn dat toen enkel het esthetische van een horloge mij aansprak. Een jaartje later kocht ik er nog een Triwa bij waar ik vandaag de dag nog steeds tevreden over ben.
Dit allemaal goed en wel tot ik in de wachtkamer bij de optieker door een magazine zat te bladeren. Plots stond daar reclame voor een Meistersinger neo, wat een horloge seg! Vanaf dat moment begon ik wat op te zoeken over mechanische horloges, dit was toch wel het moment dat ik het echt te pakken kreeg, wat een juweeltjes zijn die verschillende movements soms toch!
Je kan het al raden enkele maanden later, de dag dat ik 23 werd had ik volgende rond mijn pols:
Nu kan ik dit horloge natuurlijk niet dragen terwijl ik een machine sta te depaneren… Daarom dan dit klokje gekocht, een Seiko 4205 Scuba Diver. Ik moet zeggen, wat een kwaliteit voor die prijs, ben ik echt ongeloofelijk tevreden van.
Onlangs dan een mooie Wega bij mijn oma in de kast gevonden met knap AS mechanisme. Kastje proper gepolijst, nieuw glaasje gestoken en binnenkort maar eens servicen.
Dan zijn er nog twee klokjes onderweg, eerst een Raketa 2623 24u worldtimer. En dan nog een ouder klein klokje met zilveren kast, bij een veiling op de kop getikt, voor die prijs kon ik het niet laten! Maar daar meer over als die aangekomen is, ik ga jullie expertise wel kunnen gebruiken om het te identificeren en op te frissen!
Voila, dat was het dan, iedereen een prettig nieuw jaar gewenst!
Groeten,
Kloks