Voorstellen l Mijn story l Van Festina naar Rolex

Ik had nooit verwacht dat er een dag zou komen dat ik een account zou hebben op een horloge forum met de naam MisterRolex, maar ik geniet er elke dag van.

Hoi, ik ben MisterRolex en wil me graag aan jou voorstellen door mijn verhaal over mijn reis naar dit punt met je te delen :smiley:

Heel vroeger was ik helemaal gek van Casio maar toen ik 15 werd en op vakantie was in Spanje werd ik verliefd en ook op Festina.

Wow wat zag die er mooi uit zeg.
Gelukkig was oma mee en waren paps en mams ook in een goede bui en kreeg ik mijn eerste voor mij echte horloge. Omg wat was ik blij. Later besloot ik om elke vakantie in Spanje een Festina te kopen. Dat liep uit op een kleine, leuke maar waardeloze horloge collectie.

Toen jaren later kocht ik een 2de hands tag heuer bij used products. We hadden het niet breed maar ik had wat te vieren. Betere tijden waren in aankomst! Echt voor weinig 350 euro, afgedongen naar 325 en zag er toen best goed uit. De TAG Heuer - 2000 Series - WK1110. Die heb ik geserviced bij Tag en later verkocht.

Het was lang erg hard werken maar daardoor ging het een stuk beter in het leven en in 2 jaar tijd had ik 4 nieuwe tag heuers gekocht. 1 bij Gassan op Schiphol en de rest op Chrono24.

Ik vond Rolex toen nog over de top, als in “een Rolex koop je niet voor jezelf maar voor een ander om te zien” en van 1 Rolex kan ik zo 2 Tags kopen (Oh oh).

De goedkoopste die ik kocht op Chrono24 voor 599 in Italië, was de Formula 1 41mm Mens Watch WAZ1110.BA0875, bleek nep. Toen de batterij op was afgelopen zomer ging die voor service naar het Tag service center en kreeg ik hem terug met de note “Replica”. Wel allemaal gratis verzonden en gratis tag heuer case (super service) maar geen nieuwe batterij en dus een neppert. Bijna niet te zien met het blote oog en sinds die tijd extra oplettend en 100% tegen fake.
Hij ligt nu in de horloge doos niks te doen, soms wil ik hem gewoon weggooien.

Ik heb hier het nog steeds moeilijk mee en probeer het nu echt te voorkomen met 20 checks en principes: Ik bestel niet meer in Italië [1].

Op Catawiki een bod geplaatst op een volgens hun, gouden kans, een horloge normaal vierhondertachtigduizendmiljoen nu bieden vanaf 300, gewonnen voor 850. Een Meyers die lijkt op een soort van Hublot.(zie mijn excuses onderaan voor de Hublotfans).

Na onderzoek bleek het een louche
opgekocht merk te zijn zonder toekomst. Een juwelier in Antwerpen verkoopt ze. Net op tijd geweigerd want ook bij wiki heb je je EU 14 days herroepingsrecht. Ik bestel niet meer bij Catawiki [2].

Tegenwoordig draag ik het liefst mijn Rolex perpetual 36mm 116000 uit 2016 en mijn Tudor prince day date uit 2020, de M76213. Yes van Jetco :D. Ook 36mm, wat bescheidener dan die kolossale Tags die ik heb :smiley:

Ach wat is bescheiden, deze bicolor Tudor day date met gouden dial is voor mij de Rolex presidents 2nd best. Waar voor je 2400 budget en geen 14k. Je moet hem kopen in Azië want hier verkopen ze alleen een mijn inziens optisch mindere versie, de glamour day date.

Voor volgend jaar wilde ik aanvankelijk de nieuwe Rolex perpetual 41of 36mm bestellen. Zowel G als S&C zeggen mij geen voorraad te hebben en de wachtlijst er niet is of vol is. Ik mag wel langskomen om iets uit te zoeken uit de collectie.

Collectie? Wat zit er dan in die G en S&C geheime collecties?

Dus ja.
Wordt het een zgan groene waas Milgauss 116400GV of toch de Airking 116900?
Of toch een Samsung Galaxy, een bezoek aan de dealer om uit te vinden wat die geheime collectie is of toch gewoon allemaal?
Keuzes keuzes keuzes…

Deze reis is nog niet voorbij.
Er is nog genoeg te ontdekken, te bekijken, te bespreken met u, jou en jullie en te kopen :smiley:

De foto’s zijn natuurlijk de Meyer die terug ging, lijkt best op een Hublot toch? Klein beetje dan? Ok nee, sorry Hublot fans! De foto van de eerste Festina en natuurlijk de Rolex. De Tags en Tudor volgen vast nog wel.

Het was aangenaam kennis te maken, bedankt voor je aandacht en tot snel!

MisterRolex!

IMG-20201210-WA0005|505x500

57 likes

Welkom hier! De titel van je topic deed me even denken aan een één of andere lotgenotengroep. Een soort horologische AA zeg maar. Nouja, enfin. Zoiets. Veel leesplezier hier!

2 likes

Werden we geroepen?

Welkom hier en een leuk verhaal, Rolex is altijd goed.

2 likes

“Later besloot ik om elke vakantie in Spanje een Festina te kopen. Dat liep uit op een kleine, leuke maar waardeloze horloge collectie.”

De herinneringen aan de fijne vakanties uit je jeugd!! Dat is toch geen waardeloze collectie :flushed:

3 likes

Welkom op HF MisterRolex, geweldig hoe e.e.a. een wending kan nemen. Zo ben ik in 10 jaar tijds van 1 Lorus naar 6 Omega’s gegaan😀. Horloges zijn een geweldige liefhebberij, ook een Festina is niet “waardeloos”, na mijn Lorus kwamen er nog een Prisma en een Festina die nu door mijn beide zoons worden gedragen. Veel plezier hier gewenst!

1 like

Hi Misterrolex,
Erg leuk om te lezen hoe je je collectie Festina’s bij elkaar spaarde! Misschien in termen van geld een

, maar de tijd en aandacht die je eraan besteed hebt plus het feit dat het ook een stukje familiegeschiedenis is al met al, is ontelbaar x meer waard. :smiley:

Ik hoop dat je hier inspiratie opdoet en je eigen smaak mag ontwikkelen! Zo te lezen heb je al een leuke reis afgelegd op horologisch gebied en ik ben erg benieuwd waar deze eindigt!:smile:

2 likes

Welkom…:+1:

1 like

Welkom

1 like

Zijn hier maar weinig mensen die dit zullen herkennen, ahum … :see_no_evil: :wink:

Welkom!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuk om te lezen hou jouw (horloge-) reis is begonnen. Welkom!

1 like

Leuk geschreven. Welgekomen!

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

dat in elk geval, maar waarom zouden festina’s waardeloze horloges zijn ? volgens mij is daar niets mis mee en al helemaal niet als je ze ooit eens met veel plezier verzameld hebt !

1 like

Welkom!

Mooi verhaal en mooie horloges!

1 like

Welkom.

Ja was meer sarcasme kwa absolute waarde t.o.v. een Rolex. Kwa emotionele waarde…onbetaalbaar. :slight_smile:

1 like

Dank jullie voor het warme welkom allemaal!

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like

Welkom en toffe introductie tekst :ok_hand:t2:

1 like