Voorstellen Leha

Hallo allemaal,

Ik lees hier al een tijdje mee en het wordt tijd om mijzelf eens voor te stellen. Ik ben Leroy en ik ben woonachtig in Pijnacker, vergezeld van een vriendin en een heerlijk dochtertje van 1,5.

Hierbij een verhaal over mijn chronologische horlogeavontuur, voorzien van plaatjes voor degene die geen zin hebben in enkel langdradig gelul.

Mijn fascinatie voor horloges is denk ik erfelijk, mijn ooms en moeder zijn ook vrjiwel altijd voorzien van mooie klokjes. Deze tik begon in mijn tienerjaren toen ik een Fossil kocht, technisch niks bijzonders, maar hij glom, vond hem stoer en had een leuke gekleurde wijzerplaat.

Ooit daarvoor bij het overlijden van mijn opa een zakhorloge geërfd, hij is stuk, nooit wat mee gedaan en ligt te verstoffen achter in een kist. Ik geloof ook niet dat dit iets bijzonders is. Maar hé, zonde om weg te gooien.

En dan slaag je voor je mbo en mag je met je moeder een horloge uitzoeken. Ik was 21 werkte in de wegenbouw en vond een graut gâhwe horlauge toch wel errag stoeâh > lees: haagse affiniteit.

Ooit een bezoekje aan Amsterdam en in de Bijenkorf lag een Breil, een iets sportiever model, hop meenemen.

Na een aantal jaar werken was het weer tijd om mezelf te belonen. En viel mijn blik op het merk GC, wederom het glimt, het blinkt maar het mocht wel iets chiquer.

Ooit nog tussendoor een verjaardagscadeautje gehad, maar dat is het listige aan horloges cadeau geven, iemands smaak is heel lastig te raden. Dus deze krijgt eigenlijk nooit draagtijd. Maar kan het houten aspect toch wel waarderen.

Afgelopen jaar hier op het forum rondgeneusd op zoek naar inspiratie voor een nieuw horloge, waarin ik in mijn twijfel te lang wachtte bij het blauwe gedeelte en een en ander voor mijn neus weer was weg gekaapt.
Totdat ik wat kleren gekocht bij de online grootgrutter en een voorstel werd gedaan voor een item. Een Casio. Het kostte me 40 hele tientjes, maar ik was rete enthousiast.

En terwijl ik nog reuze blij was met mijn nieuwe retro Casio, kwam er afgelopen week een Seiko voorbij in het blauwe gedeelte. Blijkbaar word ik erg blij van retro horloges, dus deze keer, deels op aanmoediging van de vriendin, niet getwijfeld en hierop gereageerd. En man wat vind ik dit tof, 44 jaar oud, in topstaat, niet te groot (dunne polsjes), een Seiko grand quartz 9943-8000.

Voorlopig hou ik mij even gedeisd, maar toch het bezitten van een automaat, staat nog steeds wel hoog op de wensenlijst. Waarbij de Omega Speedmaster voor mij momenteel toch wel de grail is.

Voor wie het tot het einde heeft volgehouden, chapeau!
Ik hoop hier nog veel te leren, te lezen en ooit nog wat zinnigs mag bijdragen.

Groet,

Leroy

78 likes

Hoi!

Daarvoor zijn we hier. En voor de foto’s natuurlijk.

2 likes

Welkom Leroy! Van Fossil naar een vintage Seiko… Gaat zeker de goede kant op!!

1 like

mooie collectie, welkom op HF :+1:t2:

1 like

Welkom …

Welkom. Mooie collectie

1 like

Welkom :smiley:. Grand Quartz gaaf!

1 like

Welkom! Wauw die Seiko heb ik gemist in het blauwe deel. Wat een ongelofelijk tof apparaat is het!

1 like

Supertof! En van harte welkom hier Leroy :wave:t2:

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

1 like

Welkom Leroy! Leuk om mee te lezen met je horlogereis tot nu toe; die vintage Grand Quartz is tof :ok_hand:

1 like

welkom

dat ken ik ook :sweat_smile:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

welkom-home

1 like

Dank je wel Leroy,

Het was niet zo moeilijk hoor😀.

Een automaat vinden is op HF en ook daar buiten niet erg moeilijk, als je daar t.z.t. aan toe bent.
Je hebt een mooie verzameling en die Seiko Grant Quartz is super👍🏻.

Welkom en veel plezier hier gewenst!

1 like

Welkom en wat een mooie Grand Seiko heb je weten aan te schaffen, veel plezier met je hobby :wink:

1 like

Super mooie Seiko!

1 like

Welkom op het forum! :hugs::pray:

1 like

Welkom en veel plezier op het forum. Je ‘langdradig gelul’ was leuk om te lezen.

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like