Goedemorgen Allen,
Na velen jaren rondkijken op dit prachtig forum toch maar eens besloten “de tijd te nemen” (pun intended) om een account aan te maken.
Mijn naam is Jan, 37 jaar oud en woonachtig met mijn lieve vrouw en 5 jarige zoon in het prachtige Huizen NH.
Buiten het “alles met wielen en een verbrandingsmotor virus” ben ik sinds enige jaren met het klokjes virus besmet. Ik spaar dan ook alle enige tijd horloges, kenmerkend in mijn collectie is dat ik het mooi moet vinden zo loopt de kwaliteit en soort heel erg uit een. Van een rochemont (eerste horloge en compleet versleten maar wel weer werkend) en een Casio CMD10 (welke ik aan mijn zoon heb gegeven) tot Sthurling, Seiko Sportura Honda BAR F1, Tommy Hilfiger dresswatch voor het werk en een heuze Breitling Navitimer BO1 stainless black.
Inderdaad, er is geen touw te trekken op merk, kwaliteit en prijs.
Overigens is mijn meest gedragen variant een Invicta Prodiver 14051, de versie met grijze bezel en een 50 cent miyota uurwerk ben ik sinds gisteren achter
Hierbij probeer ik voor de leuk tevens een beetje te handelen met wat horloge’s, niks super bijzonders maar gewoon kopen, kloten en proberen te verkopen.
Tot nu toe een paar Seamasters verkocht, en momenteel een Tissot T race, vintage Orient (super leuk ding) een Meisteranker en een Citizen Pro diver voor weinig op de kop getikt…
Idee van deze handelen is voor weinig geld leuke maar niet heel kostbare klokkies te kopen, open maken en kijken of ik het snap en evt. kan servicen en indien gelukt met een beetje winst verkopen. Voordeel van niet al te dure klokjes is dat indien ik het verkloot het hooguit een paar tientjes gekost heeft.
Verder hoop ik hier nieuwe info en tips and tricks op te doen, en natuurlijk mee lezen met al het leuks!
Groet Jan.