Voorstellen - MaximFJ

Goedenavond allemaal,

Mijn naam is Maxim, ik kom uit de regio Den Haag en sinds een paar dagen ben ik lid van het horlogeforum. In dit kader leek het mij leuk mijzelf, en mijn beginnende horlogeverzameling, aan jullie voor te stellen. Om het interessant te houden stel ik mijn verzameling hieronder in omgekeerde chronologische volgorde (van bezitsverschaffing) aan jullie voor:

  • Rolex Datejust (1979 - ref. 16014): Dit is mijn meest recente aankoop. Ik heb dit horloge in 2019 bij Amsterdam Vintage Watches gekocht en draag het bijna dagelijks (we zitten nog in onze honeymoon phase).

  • Omega Seamaster Quartz (1984 - ref. 1430(?)): Ik heb deze Omega in 2018 op een online veiling gekocht en draag hem nog regelmatig.

  • Junghans J80 (jaren '30/'40 - ref. 680.70): Mijn favoriet van de in totaal drie geërfde horloges. Dit was mijn opa’s ‘werkhorloge’.

  • Arctos 585 (jaren '70/'80 - ref. 33988): Tevens een erfstuk. Dit horloge is ooit gewonnen in Duitsland bij de (alom bekende) ‘Fernseh-Lotterie’.

  • Zico (???): Het derde erfstuk. Ik kan weinig informatie over dit horlogemerk terugvinden. Ik ben benieuwd of sommigen hier wellicht meer over kunnen vertellen.

  • Jacob Jensen (2015 - ref. JJ847): Op de nominatie om verkocht te worden. Wellicht komt deze dus binnenkort langs in de desbetreffende rubriek op dit forum.

  • Mondaine SBB Evo Big Date (2014 - ref. A669.30300.14SBB): Cadeau van mijn lieftallige vriendin. Hoewel dit niet natuurlijk geen exotisch horloge is gaat deze niet weg.

  • Mondaine SBB Simply Elegant (2012 - ref. M400.30351.11SBB): Cadeau van mijn ouders. Ook dit horloge gaat, net als de andere Mondaine, niet weg.

Verder ben ik erg gecharmeerd van de volgende horloges en hoop ik - wellicht de één wat eerder dan de ander - mijn verzameling uit te breiden met:

  • Rolex Oysterdate Precision (6694)
  • Tudor Blackbay Fifty-Eight
  • Rolex Day-Date (18038)
  • Rolex Zenith Daytona (16523)

Vriendelijke groet, Maxim

21 likes

Welkom Maxim!

Altijd leuk een extra stadsgenoot op het forum te hebben!

Erg mooie Datejust zo :heart_eyes:

Mijn beste,

Maxim, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

Welkom!
Mooie collectie !

Welkom op het HF!

Welkom Maxim!

Hoihoi​:raised_hand:t4::raised_hand:t4::raised_hand:t4::raised_hand:t4::raised_hand:t4:

Welkom!

Welkom!:+1:

Welkom Maxim. Leuk om die erfstukken te zien en mooie datejust!

Welkom! :wave:

Welkom op HF!

Welkom

Welkom hier.

Welkom!
Leuke collectie al. En erg mooie Datejust!
De groeten van z’n jongere broertje.

Mooie intro, welkom!
Veel lees en postplezier. :+1:

Welkom bij de club.

Welkom op het Horloge Forum, veel plezier hier gewenst! Mooie verzameling heb je!