Voorstellen met een onverwachte NA

Goedenavond beste leden. Na enige tijd lurken en nu ook al een paar maanden voorzichtig actief lid te zijn geweest wil ik mij graag aan jullie voorstellen!

Mijn naam is Pim. Ik ben woonachtig in de omgeving van Den Haag en ben medisch student.
Ik droeg als kind wel eens een horloge tot deze dan een keer stuk ging en ik een nieuwe kreeg, maar was geen uitgesproken liefhebber. Op mijn 18e en 22e verjaardagen heb ik horloges gekregen en die droeg ik wel dagelijks zonder er verder al te veel vanaf te weten. Ik was er gewoon blij mee en ze deden wat ze moesten doen.
Zo ongeveer een half jaar geleden begon de “rabbit hole” echter naar met te lonken toen ik zelf eens een horloge voor mezelf wilde kopen, aangewakkerd door een vriend die inmiddels ook verslingerd was geraakt. Wat wilde ik dan eigenlijk en wat waren de opties? Het duurde niet lang voordat ik een stapel Youtube filmpjes aan het verslinden was en uiteindelijk ook in aanraking kwam met het Forum. Dagelijks even scrollen en kijken welke deals er te vinden waren begon een gewoonte te worden en er verzamelde zich een dagelijks veranderende verzameling tabbladen met horloges op het forum waarin ik geïnteresseerd was. Wat ik wilde had ik inmiddels een beeld van wat ik zou willen kopen en met mijn verjaardag op komst begon ik te zoeken naar het startpunt van mijn ‘echte’ verzameling; een Go Anywhere Do Anything vanuit waar ik kon uitbreiden met wat excentriekere stukken. Ik zag in het blauw de Traska commuter langskomen van @Sjoesbal en mijn interesse was meteen gewekt. Ik kende Traska nog niet en hoe meer ik erover te weten kwam hoe meer vinkjes ik tegen kwam. Ik ben echter een peinzer en ik moet vaak even malen voordat ik een relatief grotere aankoop doe. Een dag of wat later was de commuter uit het blauw verdwenen. “Eigenlijk zonde dat ik hem heb laten schieten” liet ik weten aan mijn vriend waarmee ik de commuter uiteraard al besproken had. Toen kwam diezelfde commuter weer in het blauw! Toch aarzelde ik weer.
Wat ik niet wist dat mijn vriendin inmiddels genoeg had gehad van mijn eindeloze gemijmer. Zij had een week voor mijn verjaardag fondsen verzameld bij onze vrienden en familie en al contact opgenomen met de nieuwe aanbieder @RB_79 nadat ze door @Jur erg vriendelijk geholpen en ondersteund was in het vinden van de weg binnen het forum. Gedurende de week had ze nog wel eens terloops gevraagd op de commuter nog beschikbaar was (Had Remko expres zo gelaten om mij op het verkeerde been te zetten). Op mijn verjaardag zelf had ik een sportevenement en was ik vroeg de deur uit. Vriendinlief is zodra ik weg was snel uit bed gesprongen en gaan rijden zodat er bij mijn thuiskomst een mooi verpakt pakketje op mij lag te wachten. Wat ben ik er blij mee! De gedachte was wel eens door m’n hoofd geschoten maar ik had het nooit verwacht.

Niet te groot: :white_check_mark: 36mm
Respectabele automatische movement: :white_check_mark: Miyota 9039
GADA: :white_check_mark:
Extra’tjes:

• Geharde coating waardoor ik me geen zorgen hoef te maken om krassen
  • Saffierglas
  • Comfortabele band met Pushclasp en een accentje met perlage
  • 20mm bandaanzet
  • Uitstekende prijs
  • Subtiele sunburst
  • Applied indices
  • Gesigneerde, screwdown kroon
  • 100m Waterweerstand
  • Nette loom

De enige onvolkomenheid die ik tot nu toe tegen ben gekomen is een enigzins slordige afwerking van de wijzers. Die zijn keurig gefacetteerd en gepolijst maar er zit iets wat eruit ziet als een braam aan de randjes.

Ik moet er onder een hoek naar zoeken, anders zie ik het niet maar ik hoor graag jullie mening hierover. Is het de moeite om een horlogemaker te vragen deze te verwijderen?

Dan afsluitend mijn huidige verzameling, van links naar rechts op chronologische volgorde:

De Junkers en de Tissot waren Cadeautjes en gaan niet meer weg.
De Citizen was een impulsaankoop via Facebook (I know) maar ben ik nu ontzettend blij mee. Een uitstekend en veelzijdig zomerhorloge met een eco-drive onder de kap.
De Edox was eveneens een impulse-buy. Hij heeft dringend behoefte aan een service en polijstbeurt, maar aangezien hij me eigenlijk te klein is twijfel ik of ik hem ga houden.
Dan mijn NA waarmee ik voorlopig nog de wittebroodsweken heb!

Jullie zien mij ongetwijfeld nog hier en daar terug. Voor nu dan nog een fijne avond gewenst en tot de volgende!

Pim

84 likes

Mooie collectiie ! Je Traska is echt gaaf - Welkom! :wink:

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom!:+1:

1 like

Welkom op dit mooie forum!

1 like

Welkom! Mooie horloges!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Welkom!

1 like

Leuk verhaal :grinning: de lat voor een leuk cadeau ligt meteen erg hoog :+1:

1 like

Mooie introductie :+1: Welkom bij de club
De Traska vind ik gelijk de mooiste van je collectie

1 like

Welkom! Leuk verhaal.

Je boft maar met zo’n vriendin!

1 like

Welkom op HF Pim en veel plezier hier gewenst! Heb vakantie momenteel en daardoor (nog) niet alles gelezen😀, maar Omega is altijd goed!

1 like

Welkom op HF! Ben zelf kersvers lid. Leuk om te zien door welke aanleiding of met welke verzameling nieuwe forumleden aanhaken. Veel tijdloos plezier hier!

1 like

Welkom bij de club Pim.

1 like

Van harte welkom Pim, en wat een leuk verhaal om mee binnen te komen. Ook echt een super actie van je vriendin.

Nu lekker genieten van je prachtige Traska

1 like

Heerlijk verhaal Pim en welkom op het forum. Nog gefeliciteerd met je verjaardag en uiteraard ook met je leuke NA. Je vriendin verdiend lof

1 like

Welkom. Wat leuk van je vriendin om je zo te verrassen. En je hebt al een leuke verzameling zo,

1 like

Welkom.

1 like

Neu. Zou t accepteren. Past bij t prijspunt

Welkom op HF btw.

1 like

Welkom :grinning:

1 like