Hallo allemaal,
Ik ben Philip, eind 30 (dat kan ik nog maar enkele maanden volhouden) en woonachtig Nederlands Limburg.
Ik heb altijd eigenlijk al een haat-liefde relatie met horloges. Als sierraad vind ik ze prachtig, de hele tijd met de tijd bezig zijn vind ik niks😂
Dat is ook de reden dat ik de laatste twee/drie jaar eigenlijk geen horloge meer gedragen heb.
Enfin, het begon een paar weken geleden met een artikel van Manners over betaalbare kwaliteitshorloges.
Via via ben ik toen uitgekomen bij een aanbieding van een Citizen Tsuyosa in turquoise en instant verliefd.
Tijdens het zoeken naar de “value for money” van het merk Citizen, ben ik soort van per ongeluk op dit forum gekomen. Ik zeg per ongeluk, omdat ik mezelf ken, en ik al een aantal (dure) hobbies heb. Dan helpt dit zeg maar niet mee😉
Wel al best een aantal leuke en handige topics gelezen, waarvoor dank.
Ook al een en ander voorbij zien komen waar ik van ga watertanden, ook in de verkoop hoek hier op het forum.
Ik ga proberen een aantal foto’s te plaatsen.
Het Diesel horloge en die van Michael Kors zijn de oudste, die liggen echt al jaren in de la. Smaak verandert zullen we maar zeggen, waarbij ik ze nog steeds kan waarderen.
De Diesel vanwege zijn aparte model en de MK vanwege de rubber afwerking. Gewoon bijzonder en dat vind ik leuk.
De twee Jacques Lemans zijn een stuk recenter.
Het gouden horloge is een erfstuk en ik denk dat het merk Breveté is? Ik vind het hartstikke leuk als iemand hier er meer over kan vertellen.
Er staat verder alleen “Swiss made” en het aantal karaat in.
Dan als laatste natuurlijk nog de schuldige van dit topic, de Citizen Tsuyosa. Zoals gezegd meteen weg van model en kleur. Ik merk dat ik tegenwoordig horloges en wijzerplaten zoek die simpel en rustig zijn. Van mij mag het zelfs nog zonder datum zijn.
De datum loep vind ik overigens vreselijk, geen toegevoegde waarde en lelijk (mijn mening dan)
Heb al gelezen over het evt verwijderen, maar voor nu is me dat de tijd, energie en evt beschadigen van het horloge niet waard.
Wordt vervolgd.
Verder vind ik het ook heel erg fijn dat het nog in de categorie zeer betaalbaar valt. Ik ben namelijk wat lomp en onhandig, stoot me vaak, enzovoorts. Je zult een klokje met een 4 of 5 cijferige aankoopprijs om je pols hebben als zoiets weer gebeurt…
Groet Philip