Voorstellen met NA - QuintNL85

Hallo leden,

Mijn naam is Quint, woonachtig in het zuiden van ons Nederland. Sinds een paar jaar bezitter van een steeds verder uitdijende collectie horloges.

Voor ik over de NA en de link naar HF begin het uitgebreide verhaal hoe ik van one-watch-guy transformeerde naar many-watch-guy!

Sinds ik horloges draag kan ik me herinneren naar een horlogezaak te gaan en daar gewoon iets uit te kiezen waarvan het design me beviel. Dit horloge droeg ik vervolgens dag in dag uit tot het kapot ging of er anderszins onooglijk uit zag. Dan had je het over o.a. Fossil, TW Steel, Casio en later entry-level Tissot.

Zo rondom mijn verjaardag was ik langzaam toe aan een vers horloge. Ik besloot cadeaugeld voor de aankoop te reserveren. Online viel mijn oog op een Tissot Chrono XL met blauwe wijzerplaat. Met mijn goede gedrag besloot ik de plaatselijke middenstand ook wat te gunnen en vroeg het lokale horloge adres er eentje voor me te bestellen. Na een paar weken zonder bericht ben ik zelf maar gaan informeren naar de status. Ze gaven schoorvoetend toe het horloge toch niet te kunnen leveren. Omdat ik stiekem verliefd was geworden op die blauwe wijzerplaat besloot ik mijn geluk online te beproeven. Lang verhaal kort: van de Bijenkorf stuurden ze een exemplaar met verkeerde kleur wijzerplaat toe. Hun reactie: dan lag deze onder de verkeerde referentie in het magazijn, dan hebben wij degene die u zoekt helaas (ook) niet. Je begrijpt teleurstelling alom.

Een week of wat later een telefoontje van schoonmoeder: “Ik sta hier in de Beijenkorf in Rotterdam en hier lijkt er gewoon een te liggen! Ik neem ‘m nu voor je mee!” Je begrijpt blijdschap alom.

Aan het formaat moest ik wennen (45mm) maar ik droeg het met plezier, kreeg her en der een complimentje. Gezien de manier hoe ik eraan gekomen ben werd dit voor mij een speciaal horloge.

Fast forward enkele jaren later. Ik ben in het dagelijks leven vrachtwagenchauffeur. Bij een losadres in Brussel (Anderlecht) trok een medewerker van die klant plotseling mijn portier open om iets te zeggen. Dat is ongebruikelijk, normaal klop en/of roep je even. Ik schrok me dan ook de tandjes. Op een of andere manier maakte ik een beweging waardoor de spring bar los kwam en het horloge duikelde naar beneden. De medewerker raapte het voor me op, ik zag dat het saffierglas heel was, nergens grote beschadigingen te zien. Gelukkig! Snel wipte ik die spring bar terug en deed het horloge weer om. Pas na een tijdje merkte ik dat de case back ontbrak! Toen ik een week later weer eens in de buurt was nog op straat gezocht maar geen spoor meer van te bekennen.

Omdat het horloge verder nog goed was begon de zoektocht naar een vervangende case back. Via de horloge zaak onmogelijk. De horlogemaker had contact gehad met Tissot en een losse case back was niet leverbaar. Zelf nog zonder succes gezocht in alle online hoeken en gaten, het horloge verdween de kast in. Jammer!

Als troost kocht ik voor mezelf een Seiko presage mojito. Een slagje duurder dan gebruikelijk en voor het eerst een automaat. Maar die mooie groene wijzerplaat in combinatie met goudkleurige wijzers kon ik niet aan me voorbij laten gaan.

Het “arbeidsongelukje” met de Tissot deed me de ogen wel openen. Moest ik een horloge die ik voor het mooie gekocht had wel blootstellen aan die risico’s? Ik vond een tweedekans black-on-black Casio G-shock 5600BB met korting omdat het blik gedeukt was. Ideaal als werkhorloge!

Door alle online onderzoeken naar welk horloge ik wilde kopen ben ik under the influence geraakt van enkele YouTubers die me richting de Seiko SKX dreven. Ik zocht en vond een leuke 009 voor erbij.

Er lagen nu drie, overdag twee, horloges op het nachtkastje, waarom kocht ik er toch geen opbergkist voor? Die had wat vakjes over, je snapt dat het uit de hand begon te lopen…

Ik volgde nu meerdere horloge YouTube kanalen, het algoritme van Meta had me te pakken en ik meldde me ook op HF aan om info te vergaren. De many-watch-guy is definitief los!

Mijn collectie bestaat (tot nu toe) uit betaalbaar <€1000 van o.a. Seiko, Casio, Tissot, Bulova en een Raketa. Zeker geïnteresseerd in het luxe Zwitserse segment qua kennis maar op dat gebied van aankoop the trigger nog niet overgehaald.

Voor mij is het moment of de manier waarop ik een horloge koop ook van belang. Zo kocht ik op vakantie in Spanje een Seiko Alpinist en denk toch telkens terug aan die vakantie als ik hem draag.

Mijn NA was een impulsaankoop via HF. Ik was aan het speuren naar een Seiko SNA 411 en kwam een advertentie tegen van @Hans3 waarin hij een knalrode 35th anniversary Casio G-shock aanbood. Eventueel te ruilen voor een SNA411, vandaar dus de hit in de zoekfunctie. Heb al een zwarte en Super Mario versie van de G-Shock, de lievelingskleur van m’n zoontje is rood, ik ben op vakantie, ach waarom ook niet…

Keurig netjes verpakt en vliegensvlug ontvangen! Reden genoeg voor een voorstel/NA topic en het voornemen me hier wat meer te laten zien in plaats van alleen meelezen.

P.S. de SNA411 is onderweg vanuit Canada!

69 likes

Welkom @QuintNL85 !

Welkom en mooie G!

Welkom! Veel plezier gewenst met je NA!

Welkom op HF,

en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Leuke intro, trouwens ook!:+1:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom, veel kijk/lees plezier

Welkom :partying_face: en een leuke reis (pun intended) heb je al gemaakt

Van harte welkom en leuk intro verhaal!

Welkom! :facepunch:t2:

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier.
Mooie g-shock trouwens!!:watch:

Welkom hier.

Welkom bij de club Quint.

Welkom Quint emot-tiphat

Welkom!!!

1 like

Veel plezier op HF :partying_face:

1 like

Leuk verhaal Quint, en mooie NA! Welkom op HF. :+1:

1 like

Welkom Quint op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

Prima verhaal, Quint. Welkom!

1 like