Voorstellen met NA - QuintNL85

Welkom bij het clubje Quint

1 like

Welkom :muscle:

1 like

Van harte welkom Quint :+1:
Wat een leuke introductie en een mooie rode NA.

Zo’n caseback of eenzelfde horloge als donor moet toch te vinden zijn?

1 like

Welkom Quint! En meteen een mooie rooie binnenkomer! :boom:

1 like

Welkom en laat maar wat foto’s van je collectie zien.

1 like

Leuk verhaal om te lezen. Welkom op het forum!

1 like

Dank voor het warme welkom allen!

Dat zoeken heb ik zeker ook op eBay gedaan maar helaas nergens losse onderdelen te vinden. Het model is inmiddels al wat langer op de markt en op enig moment heb ik via MP een aanvaardbaar geprijsd compleet horloge op de kop kunnen tikken. Weliswaar met een andere kleur wijzerplaat maar dat was niet zo’n ramp.

Ben wel geïnteresseerd in de techniek van een horloge en ook gezegend met twee, op z’n minst, naar rechts neigende handen. Een case back krijg ik dus wel los, een batterij vervangen lukt ook wel en een bandje verwisselen toch zeker ook.

Het bandje van de donor Chrono XL was mooier dan dat van die van mij. Mooi meegenomen! Die caseback verwisseld en een vers batterijtje geplaatst. Toen viel mijn oog op een van de chrono wijzertjes dat dienst weigerde en de reset voerde hij niet meer precies op “12u” uit. Wellicht toch wat interne schade van die val?

Het donorhorloge kwam goed dus van pas want ik heb deze twee uurwerken bij een horlogemaker gebracht (die ik via HF op het spoor gekomen was) en die heeft van twee horloges één goeie gemaakt. Met nog was horloge klusjes die ik had opgespaard voor hem een leuke klus, weer eens wat anders. Hij was meer bekend met Breitlings en anders >€1000 snoepgoed.

(overigens stelde @Anthony een soortgelijke vraag, even een mention)

Foto’s van de highlights uit mijn collectie zal ik binnenkort eens toevoegen!

3 likes

Voor de goede orde, ik bedoelde een tweedehands horloge zoals je er eentje zonder caseback hebt. De staat is niet relevant, je pulkt gewoon de caseback er af, en klaar. :slight_smile:

Maar inderdaad, foto’s altijd goed hier. :+1:

2 likes

Van harte welkom!

Welkom :clap:

:point_up_2:

:+1:

3 likes

Welkom!

1 like

Welkom! Heb ook heeeeeeeel veeeeeeeel G-shock’s gehad, blijven leuk!

2 likes

Welkom!

1 like

Welkom op HF Quint

1 like

Van harte welkom hier op HF

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving

1 like

Welkom hier en gefeliciteerd

1 like

Lekker kleurtje!

1 like

Welkom. Veel plezier op het forum en met je NA.

1 like