Voorstellen met nieuwe aanwinst

Hey allen,

Ik ben Ype en kom uit een klein dorpje in Groningen, ik ben slechts 17 jaar, wat ik zelf al aardig wat vind, maar val hier in het niets denk ik. Mijn intresse ligt deels bij horloge’s, verder zit ik in de racerij (Scooter), programmatuur en ben ik een fanatiek voetballer.

Kort geleden heb ik me aangemeld om wat informatie te winnen en nu heb ik mijn eerste noemenswaardige horloge aangeschaft!

Hij is vandaag binnen gekomen en voldoet me prima! Het is een Hamilton King Scuba, dus een quartz model. In dit geval vond ik de klok met een quartz uurwerkje mooier, maar ik ben nog uit om eens een leuk atomaatje te kopen met een glasbodem. Maar er moet natuurlijk ook iets te wensen overblijven :)!

Misschien later meer!, nu nog een paar foto’s van mijn nieuwe aanwinst:



Welkom op het forum; zo te zien kunnen we zo langzamerhand wel een keer een ‘Groninger’ meeting organiseren als tegenhanger van onze Limburgse vrienden!

Hamilton mag zich verheugen in een grote schare liefhebbers op dit forum, horloge en band zien er strak uit.

Groet,

Bojo

PS ik mis Ede Staal in je rijtje?!

ik ben slechts 17 jaar, wat ik zelf al

aardig wat vind, maar val hier in het niets denk
ik.

Hallo Ype,

Welkom bij het oude mannenforum voor horlogeliefhebbers…:wink:

Gefeliciteerd met je aanwinst, een mooie klok, quartz of niet.

Als je hier wat vaker komt zal dit zowieso niet je laatste klok zijn, dus wees gewaarschuwd!

VrGr,

Vincent

Dat is het exemplaar van Marktplaats waar ik net te laat mee was. Maar hij is je gegund hoor. En welkom op het forum.

Van harte met deze 1e échte klok! Hij ziet er netjes uit en de band is ook mooi, is dat nou oranje?

Welkom op het forum en ik hoop dat je het hier naar je zin zal hebben, zelf behoor ik ook tot 1 v/d jongere leden met mijn 24 jaar. :slight_smile:

Welkom hier, Ype! Je laat ons hier meteen een poepie ruiken met dit mooie horloge!! :wink:
Wees er zuinig op en heb er veel plezier van!

Hallo Ypuh,

Welkom op dit forum. En gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Je hebt een goede keuze gedaan met de Hamilton. Prima merk. En het klokje mag er ook wezen. Voor de komende zomer heb je nu een mooi vlot horloge. Ga er maar meteen aan wennen en natuurlijk ook na de zomer dragen!
Vooral de laatste foto is een schot in de roos.

Groeten, Tom Vreeken.

Hey Ypuh.

Welkom op dit geweldige forum!

Groeten uut Grunn,

Joram.

Mijn beste,

Wees welkom.
Hierbij wens ik je een aangenaam verblijf binnen de gelederen van dit robuuste forum.
De tijd welke men hier op het forum doorbrengt zal de wijsheid der horlogemagie alleen maar doen toenemen en het kijkgenot steeds aangenaam doen verrassen.

Voor een 17 jarige in de categorie ’Young Ones’ ziet je eerste horloge er gewoon goed uit.
Mijn eerste horloge was beduidend minder. Maar nu als 45 jarige in de categorie ’Jong Belegen’ staat er wel een ‘Hamilton’ op mijn whish list.

Maar zo als gezegd, jou ‘Hamilton’ ziet er bijzonder fraai uit.
Het mooie design kenmerkt zich door een markante dagaanduiding op een speelse wijzerplaat omsloten door een robuuste lunette.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit markante horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Welkom op dit schitterende forum Ypuh(tu)
hoop dat je er net zoveel plezier aan mag beleven als ik(ook een groninger:))

Gr Dennis

Welkom!!! Enne wij zijn het dan wel niet, maar we gedragen ons wél als 17 hoor!!
Jur

Welkom en gefeliciteerd met je mooie aanwinst.

Hey, bedankt voor jullie reacties. Ik zal ook zeker nog actief blijven op dit forum. Ik mag graag weten wat ik koop, hier hoop ik dus wat bij te leren.

Nog even antwoorden op enkele vraagjes:
Het bandje is inderdaad lichtbruin/oranje en mooi leer. De kleur gaat niet overal bij, maar misschien schaf ik nog een extra bandje aan, of draag ik gewoon af en toe een ander horloge.

Ik zat nog te denken aan een Seiko 5 (SNKE03), een Poljot Ocean of een Hamilton automatic o.i.d. maar dat is voor later.

De laatste foto is de enige die redelijk gelukt is helaas. Ik moest even snel, want had nog maar genoeg battarij voor een stuk of 15 foto’s en buiten kon helaas niet.

Als iemand nog vragen, opmerkingen, of tips voor leuke horloge heeft, laat het me weten :)!

Welkom op het forum :slight_smile:

Gefeliciteerd met je stoere Hamilton (tu)

welkom op het forum en je kunt trots zijn op een dergelijk
mooi horloge. Goeie keus !

Wat betekend het trouwens als een horloge NOS is, heb tot nu toe nooit echt een indruk gekregen wat het nou zou kunnen zijn ^^. Misschien kan dat even in dit topic?

Hier wat NOS is:

[quote]What are NOS watches?

Those are watches that are basically brand new but have not been sold for an usual long time for several reasons. The model might not have met the customer’s taste at the time it was released but it might very collectible today. Or the shop had just bought overstock and could not sell them and then kept them in the inventory.[/quote]

NOS = New Old Stock, oude voorraad in nieuwstaat.

Welkom ! Prima start, die Hamilton. Ik heb toevallig vandaag naar de Jazzmaster Viewmatic zitten kijken (zo een als Derski er had gekocht: mooie klok)

Groet
Mark

Bedankt voor het snelle antwoord, en de Viewmatic is inderdaad ook een pracht horloge, deze kwam ik toevallig tegen op Marktplaats (Toen ik keek of er ook een Viewmatic op stond) en stond me ook erg aan. Na wat gehandeld te hebben is dit dus het resultaat geworden.

Ik zit nog even te kijken voor een donkerder bandje, aangezien oranje niet altijd de geschikte kleur is. Echter moet het ook een beetje kleuren bij de 9&3. Zodoende hou ik me wel een beetje bezig, want het is/word/blijft ook een soort hobby :).