Voorstellen Minuut

Beste horloge liefhebbers,

Sinds een tijdje lees ik zo nu en dan wat hier op het HF. Het leek me leuk me daarom maar eens voor te stellen. Mijn echte naam is Nicolaas, 40 jaar jong. Forum naam Minuut. Ik ben geen verzamelaar of kenner maar draag graag een horloge en heb er door de jaren heen wel eens eentje bijgekocht.

Rond mijn 11e kreeg ik mijn eerste echte horloge van mijn ouders, een Casio Cosmo Phase. Ik was helemaal verliefd op dat digitale horloge dat bij onze plaatselijke tabakszaak/horloge winkel in de etalage lag. Magisch vondt ik het om de planeten van ons zonnestelsel en komeet Halley te zien rond gaan. Ik ben altijd fan gebleven van het horloge en heb dit horloge nog steeds. Hij doet het nog prima en ik kijk er graag naar. Alleen de kast is wat afgesleten en bekrast. Ik draag hem nauwelijks meer omdat ik van een horloge tegenwoordig verlang dat het een goede waterdichtheid heeft. Recent heb ik ontdekt dat de Cosmo Phase vrij zeldzaam is en een verzamel en cultstatus heeft bereikt en daardoor soms voor honderden euro’s te koop wordt aangeboden.

Later een Festina chronograaf gekregen voor mijn 18e verjaardag. Heel wat jaren met plezier gedragen todat er dingen stuk gingen zoals het glas en vocht inwerking op de wijzers. Recent alles door Festina laten repareren en waterdicht maken.

Weer jaren later nog een Maurice Lacroix Miros ref. M15017 gekocht van een kleine erfenis van opa. Veel gedragen maar de laatste jaren ligt hij toch veel in de kast. Waarom weet ik eigenlijk niet precies. Denk dat de zwarte wijzerplaat na verloop van tijd is gaan vervelen.

Als dress watch een aantal jaar geleden een vintage gold plated Tissot Seastar hand opwinder gekocht. Ook mooi met het bolle plexiglas.

Er zijn ook nog goedkopere horloges gekocht en gedragen die het niet overleefd hebben.

De meest recente aangekochte horloges zijn een Citizen Excalibur welke ik draag op een natoband. Fijn vrijetijds horloge en de gedachte van geen batterij vervangen spreekt me ook aan. En van een outlet store voor nog geen € 100,- euro een swiss made Lars Larsen met PVD goudkleurige kast, sunburst wijzerplaat en saffier glas. Zeker voor het weinige geld een super mooi en degelijk horloge.

Echt dure horloges zal ik waarschijnlijk nooit kopen en ben ook niet merk gevoelig. Automaten geef ik niet zo om. Het moet lopen als ik het uit de kast pak en optijd. Ik geniet er wel van om naar mooie horloges te kijken en er wat over te lezen. Mijn favoriet is de AP Royal Oak. Echt een onzettend mooi tijdloos ontwerp. Vintage horloges wordt ik ook altijd blij van.

45 likes

Van harte welkom :+1:

Per Minuut wijzer :grinning: Welkom en veel leesplezier :partying_face:

welkom-home

Welkom! Je hebt in ieder geval het verkeerde forum gekozen om minder uit te gaan geven aan horloges :wink:

2 likes

Welkom Nicolaas a.k.a. Minuut,

Je hebt geen seconde getwijfeld om je voor te stellen. Je introductieverhaal duurt gelukkig geen uur om te lezen🤡

Veel leesplezier gewenst.

1 like

welkom

Welkom op HF, Nicolaas! Leuke intro!
Met een paar foto’s zou het helemaal af zijn! :grin:

Wacht maar even rustig af. Hier rondhangen en psychologische prijsplafonds worden opeens heel rekbaar. :wink:

Ook dat gaat nog wel veranderen. Hier op HF heerst een grote liefde voor mechanisch en dat is behoorlijk besmettelijk. :wink:

Gelukkig zijn er best wat meer betaalbare alternatieven in die sfeer.

Veel plezier met de hobby en op het forum, in ieder geval!

1 like

Welkom op het forum!

Welkom…:+1:

Van harte welkom Niek,op dit leuke forum :+1: Leuke introductie inderdaad ,je gaat lekker relaxt door horlogeland lijkt het wel :ok_hand: Succes en een goede tijd hier.

Welkom bij de club Nicolaas,.

Welkom op het forum! Veel leesplezier.

Niek, welkom op HF!

Welkom Niek

Welkom :slight_smile:

Welkom bij de club Nicolaas.

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

We horen je over een tijdje nog wel hierover :stuck_out_tongue:

Welkom,

Altijd leuk om je eerste horloge nog in bezit te hebben.

Net even op zitten googlen en dat is zeker een cool ding. Plaats er vooral een keer een foto van. Vinden we leuk.

Greetz…