Voorstellen mr.DAY81

Beste allemaal,

Bij deze wil ik mijzelf graag even voorstellen aan mijn mede-horologen. Mijn naam is David en ik ben woonachtig in het midden van het land. Mijn enthousiasme voor horloges is ontstaan na het behalen van mijn middelbare school diploma. Ik mocht toen van mijn ouders een mooi horloge uitzoeken en dat is een mooie quarz titanium Seiko chronograaf geworden. Dit horloge draag ik nog steeds en is mijn ‘daily driver’. Inmiddels wel de nodige krassen op het horloge, maar dat is voor dit horloge absoluut niet erg! Het geeft het horloge een beetje karakter.

Na de Seiko, zijn er natuurlijk nog diverse horloges bijgekomen o.a. een Favre Leuba Weekend, Certina DS1, Pulsar chronograaf. Een tijdje heeft de hobby stil gelegen, maar sinds mijn ontdekking van het Horlogeforum vorig jaar is mijn enthousiasme weer volledig terug!

Naast het voorstellen is dit ook gelijk een Nieuwe aankoop topic. Want gisteren heb ik een mooie Junghans Milano Funk aangeschaft, waarmee ik erg blij ben.

Ik merk dat ik de laatste tijd de Duitse horloges erg mooi vind en dan vooral de 5 naoorlogse merken zoals Stowa, Fortis enz. Dus dat wordt waarschijnlijk mijn horlogedoel voor de komende tijd :slightly_smiling_face:

20 likes

Welkom!

Het is je vergeven. :wink: Toffe Junghans, die heb ik hier nog niet eerder gezien!

Mijn beste,

David, van harte welkom bij deze gelouterde club van Horloge-Passionisten!!
Mooi horloge die Junghans Milano Funk.:+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom :smiley:

Dank jullie wel! Ik liep gisteravond in de stad en zag deze Junghans in de vitrine staan die mijn naam raam :wink:

@ Zulu, haha, je moet ergens wonen :wink:

1 like

Welkom en veel plezier hier! :slight_smile:

Welkom! Fortis is Zwitsers hoor. Zit in Grenchen, net als Breitling en ETA. :wink: Leuke Junghans!

Welkom.

Leuke Junghans :wink:

1 like

Welkom! De Junghans is super, gefeliciteerd met de aankoop!

Welkom!

Welkom bij de club!

Welkom!

Welkom op HF .

David, welkom op ons mooie forum.

Welkom David!

welkom

Dank jullie allen voor het warme welkom! Ik moet zeggen dat ik het nu al een geweldig forum vind!

@PeterLC, Ik vergis mij kennelijk dus in het merk Fortis. Maar een Fortis B-42 staat ook hoog op het verlanglijstje :grinning:

@anon33714818EV, Dat horloge heb ik ook even omgehad. Is ook werkelijk schitterend. De Milanese band trok mij over de streep om voor de ‘mijne’ te gaan.

2 likes

Welkom op HF, en veel plezier hier!
Mooie Junghans …

Mooi en stijlvol horloge!
Welkom op het forum!

Welkom!