Gisteren na een tijd oriënteren op het forum van gewaardeerd fumlid @royke74 deze Omega Speedmaster Reduced overgenomen. Het gaat hier (correct me if I’m wrong) over een ref 3539.50.
Meer dan een maand geleden had ik mijn zinnen gezet op een Speedmaster Reduced. Vooral voor het formaat, en het feit dat de reduced een automaat is. Iets wat me toch meer trekt dan een handopwinder. Sindsdien zo goed als non stop verschillende fora afgestruind op zoek naar de juiste klok in de juiste staat. Een paar keer net mis gegrepen en mezelf niet kunnen overtuigen. Tot ik deze van @royke74 tegenkwam en na kort dubben toch overstag ben gegaan.
Een aantal redenen waarom ik toch voor deze ben gegeaan zijn: de ref 3539.50 heeft een dial die meer op de speedmaster proffesional lijkt dan die van de reduced met ref 3510.50 gezien de ‘space dick’ aanwezig is op 12 uur, en op de 5 minuten markers geen cijfers meer staan. De grootste overblijvende visuele afwijkingen zijn nog dat de subdials verder uit het midden staan, waardoor de klok minder in balans lijkt dan de professional. De plek van de chronograaf minuten en de seconden zijn gewisseld, en de secondewijzer is compleet recht.
Al met al oogt de 3539.50 naar mijn mening rustiger en meer ‘clean’ dan de 3510.50.
Geniet van deze super mooie Soeedy @Haandel, ik zie dat hij/zij in goede handen is bij jou
Ik moet bekennen dat hij beter staat op jou pols dan op mijn berenpols
Mooi @Haandel, oogt ‘dik’ genoeg voor jouw pols. Veel plezier ermee!
Maarrreh, je topic zegt ook ‘voorstellen’, volgt er nog (iets) meer over jouw, onze gemeenschappelijke hobby, eventuele andere klokken in de verzameling etc. Voel je niet verplicht overigens
Absoluut! In het enthousiasme over de klok helemaal vergeten, erg slordig. Inmiddels een paar dagen van kunnen genieten en hij wordt alleen maar mooier.
De echte liefhebberij voor horloges is er nog niet zo bijster lang, en ik denk dat het rond mijn 20e ongeveer is begonnen, waar ik nu net de 24 heb aangetikt.
Mijn eerste horloge was een Fossil die ik op mijn 15e of 16e heb gekregen. Sindsdien heb ik zo goed als altijd een horloge gedragen maar pas jaren later ben ik me beter gaan inlezen in wat er nu allemaal was en hoe het werkt.
Het horloge dat de Fossil opvolgde was de eerste klok die ik zelf heb gekocht om te vieren dat ik mijn propedeuse, en 2e jaars stage goed had afgesloten; een Festina. Het was een keuze die in de winkel was gemaakt binnen 5 minuten, met als enige argument ‘die is wel kek’. Uiteindelijk heb ik 2 jaar met dit horloge om mijn pols gelopen.
Sindsdien is het lichtelijk in een stroomverstelling geraakt, 2 jaar later een Laco B-Uhr Aachen aangeschaft om mijn afstuderen te vieren. De keuze voor dit horloge was beter overwogen, en uiteindelijk gekozen voor deze omdat het een van de originele fabrikanten van B-uhren was. En omdat het van Duitse makelarij was (ook al zit er een miyota in). Dat het een Duitse klok was is een leuke herinnering aan mijn afstudeerstage in Duitsland.
Een jaar later was het tijd voor een diver naast de flieger (als verjaardag cadeau voor mezelf), en was de keuze snel gemaakt: een SKX007. Sinds de aanschaf van de SKX heeft de Laco slechts enkele keren per maand mijn pols gezien omdat de SKX heerlijk draagt door de jubilee bracelet en lekker hufter proof is.
En nu zijn we hier net iets meer als een jaar later en werd het tijd voor een echte Zwitser.
De klok oogt wat dik op de foto’s, al is dit gedeeltelijk te verwijten aan de lens van mijn telefoon. In het echt ziet het er net wat minder ‘heftig’ uit. Binnenkort staat er een vakantie gepland en zal ik wat betere kiekjes maken!