Voorstellen & NA

Hallo horlogeforum,

Na bijna een jaar meelezen, regelmatig likes uitdelen en af en toe een reactie, vond ik het tijd mezelf eens voor te stellen. Mijn naam is Wouter, 39 jaar, getrouwd en een dochtertje van één. Geboren en getogen in Zuid-Holland, met recent een 5-jarig uitstapje naar Amsterdam.

De hobby is nog relatief nieuw voor mij, hoewel ik door de jaren heen regelmatig horloges bewonderde in etalages. Een jaar of 10 geleden al eens kort overwogen een Meistersinger No.3 te kopen, maar ik kon dit destijds niet aan mijzelf verantwoorden. Een jaar of 4 geleden heeft een vriend die in Zurich is gaan wonen, mijn nieuwsgierigheid écht aangewakkerd. Hij werd daar natuurlijk om de oren geslagen met mooie horloges en had zelf een IWC chrono gekocht, snel gevolgd door een Polerouter en meer recent een Daytona. Hij tipte destijds Catawiki en na enkele maanden browsen heb ik uiteindelijk mijn eerste horloge aangeschaft: een Alpina Startimer. Een cleane pilot die ik nog steeds mooi vind, maarja…het is natuurlijk wel een quartz…

Fast foward naar begin 2022 toen ik me heb aangemeld bij dit forum om het vervolgens bijna dagelijks te checken. Diverse horloges zijn op mijn verlanglijst terecht gekomen, en weer verdwenen: Oris Aquis, Longines Hydroconquest, Certina DS Action diver, uiteraard de Omega Speedmaster gevolgd door de Omega Aqua Terra, enz enz. Her en der het advies gelezen om niet te snel toe te slaan, dus ik heb mezelf ingehouden. Na een pas-sessie bij van Willigen in Den Haag heeft de Speedmaster lange tijd de lijst aangevoerd en staat daar misschien nog steeds wel op…

Echter: mijn tweede aankoop was dan toch een Meistersinger No.1 via dit forum. Een wat minimalistisch horloge met een prachtige blauwe sunburst, wat ik met veel plezier draag. Dit werd snel gevolgd door een Seagull, ook via het forum. Eindelijk een open caseback, leuk om af en toe naar te kijken!

Daarna was het weer even stil. Hoewel de Speedmaster bleef kriebelen, kwam er toch ook langzaam interesse voor een ander horloge – wat helaas wel iets minder goed beschikbaar bleek. Via het forum had er wel een paar zien langskomen, maar wilde het toch eerst gepast hebben. Van hetzelfde merk begon ook een ander horloge mijn aandacht te trekken. Begin december liep ik door Den Haag en zag dit laatste horloge bij S&C in de etalage…twee versies zelfs.

Eind december had ik een weekje vrij en besloot dan toch maar eens te gaan passen! De Tudor Black Bay Pro bleek niet voorradig, maar ik kon er wel eentje passen. Wat bleek: ik vond het horloge te klein! Ik heb geen mega-polsen, maar bij mijn vrij Hollandse postuur vond ik het er klein uitvallen. Tegelijk de Tudor Black Bay Chrono gepast, zowel de panda als de revese panda. Meteen raak! Voor de zekerheid nog even de Speedmaster gepast, maar toch de trekker overhaald en de panda mee naar huis genomen! Leuk detail: mijn eerste like op dit forum was toevallig ook dit horloge. Uiteraard erg blij met het horloge, wat me ook moet gaan helpen om een kleine pauze in te lassen. Of dat echt gaat lukken – jullie merken het wel.

In elk geval dank voor alle interessante posts en commentaren, ik lees ze met veel plezier!

Groeten,
Wouter

104 likes

Welkom! Mooie horloges!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!
En wat een leuke reis naar deze prachtige Tudor chrono. Mooie combinatie ook met de Meistersinger :star_struck:

2 likes

Welkom hier, mooie serie horloges :ok_hand:

1 like

Welkom, Wouter en nog veel plezier op ons mooie forum. Gefeliciteerd met de prachtige Tudor. Geniet ervan.

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom Wouter, leuk verhaal een mooie collectie zo.
Heel erg gaaf deze Tudor zeg!
Veel plezier gewenst hier op het forum en met deze prachtige NA :grin: :+1:

1 like

Welkom en blijven posten hier op dit mooie forum.

1 like

Welkom, Wouter! Leuk introductie. En mooie eerste stappen. Kan goed meekomen met je keuze voor de Meistersinger. Heb zelf een Pangaea met blauwe sunburst dial. Een beauty! #minimaltothemax zeg maar. Veel plezier hier en met (uitbreiding van) je verzameling!

1 like

Mooi zeg, welkom hier.

1 like

Welkom Wouter!

1 like

Welkom Wouter op het forum !

1 like

Welkom op HF, Wouter! En lekker bezig!

1 like

Prachtig horloge en van harte met de NA.

1 like

Welkom Wouter! Knap van je dat je je hebt kunnen inhouden, dat benijd ik! Mooie Tudor heb je, veel plezier toegewenst in jouw horlogereis!

1 like

Welkom hier bij HF !
Nou het horloge virus heb je al te pakken.

1 like

:wave:

1 like

Hi Wouter!
Mooie nieuwe Tudor heb je aangeschaft en leuk dat je je voorstelt. Nog veel leesplezier hier.
Groet van een andere Wouter

1 like

welkom-home

1 like