Voorstellen nieuw lid

Hallo medehorlogeliefhebbers. Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Norbert en ik heb inmiddels een aardige collectie van zo’n 35 horloges. Onlangs stuitte ik in de binnenstad van Groningen op een Phosphor Digital Hour horloge voor maar €159 Ik vind het een prachtig en erg goedkoop horloge. Wat vinden jullie ervan. Plaatjes zijn te bekijken op Phosphorwatch.com Groeten, Norbert

Is dit sluikreclame of is dit geen sluikreclame.
Ik ga niet kijken op die site.
Ik ben wel nieuwsgierig naar je 35 andere horloges

Groetjes
John

Beste Norenwill,

Welkom bij de club,
Inderdaad leuke digiklokjes als je er van houdt .Ik persoonlijk ken het merk niet maar inderdaad wel apart, echter erg goedkoop vindt ik ze niet. Hoewel, een digitaal horloge hoort natuurlijk bij een verzameling. Ik ben echter nieuwsgieriger naar je collectie van 35 horloges.
Fotos zijn zo ongeveer een must op dit forum en met 35 hoor je toch bij de veelvraten en junkies,
In ieder geval welkom en veel leesplezier op dit forum.

Groetjes

Lenno

Dank je wel voor je reactie. Ik zal inderdaad wat foto’s nemen van de horloges zodat ik jullie/jou deelgenoot kan maken van mijn collectie. Ik heb veel 'standaard’horloges die jullie welbekend zijn (zo blijkt uit de diverse berichten) en ik vind het wel interessant wat jullie van ‘afwijkende’ horloges vinden. Mijn duurste horloge (€ 1500) vind ik persoonlijk zeker niet mijn mooiste horloge. Mijn mooiste horloge heeft inderdaad nogal stompzinnig een Miyota klokje. Waarschijnlijk haken heel veel ‘echte’ horlogeliefhebbers hier af, maar persoonlijk ben ik echt idolaat van Alexander Hi Tek horloges. Een mooie buitenkant met misschien wel een erg ‘goedkoop’ loopwerk. Ik zal eerst wat foto’s nemen en dan om jullie/jouw reactie vragen. Ik ga echter niet mijn Rolex of Breitner op de foto zetten omdat het volgens mij niet veel toevoegt aan de al gevoerde ‘discussies’.

Bedankt voor je reactie en je kunt het inderdaad opvatten als sluikreclame, maar zo is het niet bedoeld. Ik heb een groot aantal horloges van gerenommeerde merken maar daar is al zoveel discussie over gevoerd dat ik denk dat het niet heel veel toevoegt als ik daar al te veel op inga. Ik ben juist benieuwd wat 'echte’horlogefreaks vinden van merken met een erg mooie verpakking maar een doorsnee ‘goedkoop’ loopwerk (zoals een Miyota klokje wat vaak toch wel 10 jaar of meer ‘loopt’). Ik heb twee Seiko’s die het al binnen vijf jaar begaven en ook een Rolex die meer achterloopt dan een ‘goedkoop’ horloge. Ik vind persoonlijk één van mijn oude LED horloges van (Hamilton)Pulsar zeer interessant. Omdat het electronisch is en toch nog ‘loopt’ na 35 jaar (!!). Ook heb ik een Omega uit 1975 die het nog steeds doet. Mijn vraag is eigenlijk; Kan een nieuw horloge, zoals de Phosphor, niet OOK heel goed zijn, over 35 jaar nog ‘lopen’. Of vind jij het bij voorbaat troep, te nieuw, waardeloos. Dan kun je dus 'eeuwig’doorgaan met discussies over ‘alleen’ traditionele merken. Groeten Norbert

Dit is nieuw denk ik; 'zal geen horloges laten zien van gerenommeerde merken ,omdat dat niet veel toevoegd hier’
Meestal is het andersom :wink:

Beste norenwil, juist wel!
En de rest mag je ook wel laten zien.
En welkom op dit forum :)-D

gr Ron

Beste Norbert,
Welkom hier. Dat je duurste horloge niet je mooiste hoeft te zijn, daarover is iedereen het hier wel met je eens. Maarre… wat bedoel je nou met een ‘stompzinnig Miyota-klokje’? En wanneer haken de horlogeliefhebbers volgens jou af?
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp je niet helemaal.

ik wacht gewoon eens rustig af :wink:
Welkom hier :~

Mijn beste,

Norbert, van harte welkom op dit magnifieke horlogeforum.
Hét horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Hoi Norbert,

Welkom op misschien wel het leukste horlogeforum van het land!
Uit je posts denk ik op te kunnen maken dat je verwacht dat je hier ook “afgeslacht” zou kunnen worden door mede forumleden,
Als je dat al zou denken; dit is absoluut niet het geval.
Ik hang nu bijna een jaar officieel op dit forum rond en verbaas me telkens weer positief over hoe leuk, aardig, geinteresseerd en positief iedereen reageert hier.

Dat je jouw Rolex en Breitner (niet Breitling?) niet wil laten zien omdat het volgens jou niets toevoegt vind ik jammer; iedereen hier is geinteresseerd in álle horloges van iedereen dus ze voegen altijd iets toe, daarnaast zien we ook niet elke dag een Rolex voorbij komen dus die zou zelfs nog iets meer toevoegen :wink:

In ieder geval, welkom, voel je niet geremd en hopelijk mogen we toch nog van je al je horloges een mooie foto gepost zien worden.

Groetjes,
Joep

Hoi Norbert,

Welkom en veel leerzame momenten gewenst.

Radjoe

welkom

ik ben juist benieuwd naar je Rolex en Breit(ling)ner

Welkom norenwil,

zoals joepb al zei, hier wordt je niet zo maar afgeslacht met de minder dure horloges. Voor mij zijn ze hier allemaal welkom. Ook Rolex en Breitling. Kan er vaak bij staan kwijlen. Is goed voor m’n spijsvertering, dus kom maar op! :wink:

Veel lees- en schrijfplezier!

Welkom!

Hoewel ik zelf niet zo’n fan ben van digitaal, vind ik die E-Ink modellen vanuit een technologisch oogpunt erg grappig. De afleesbaarheid is in het algemeen erg goed.

En wat betreft goedkoop vs. duur, zoals al door meerdere aangegevn, (vrijwel*) alles wordt hier gewaardeerd.

Groeten,

Martin

*Nep dus niet

Beste Norenwil

In ieder geval welkom op het forum, Bewust niet gedaan omdat ik er vanuit ging dat we je niet meer zouden zien. Ik vond in ieder geval je binnenkomst erg veel lijken op een verkapte form van reclame. Maar goed, dat heb ik dan verkeerd opgevat.

Groeten

John

norenwil Schreef:

Bedankt voor je reactie en je kunt het inderdaad
opvatten als sluikreclame, maar zo is het niet
bedoeld. Ik heb een groot aantal horloges van
gerenommeerde merken maar daar is al zoveel
discussie over gevoerd dat ik denk dat het niet
heel veel toevoegt als ik daar al te veel op inga.
Ik ben juist benieuwd wat ‘echte’horlogefreaks
vinden van merken met een erg mooie verpakking
maar een doorsnee ‘goedkoop’ loopwerk (zoals een
Miyota klokje wat vaak toch wel 10 jaar of meer
’loopt’). Ik heb twee Seiko’s die het al binnen
vijf jaar begaven en ook een Rolex die meer
achterloopt dan een ‘goedkoop’ horloge. Ik vind
persoonlijk één van mijn oude LED horloges van
(Hamilton)Pulsar zeer interessant. Omdat het
electronisch is en toch nog ‘loopt’ na 35 jaar
(!!). Ook heb ik een Omega uit 1975 die het nog
steeds doet. Mijn vraag is eigenlijk; Kan een
nieuw horloge, zoals de Phosphor, niet OOK heel
goed zijn, over 35 jaar nog ‘lopen’. Of vind jij
het bij voorbaat troep, te nieuw, waardeloos. Dan
kun je dus ‘eeuwig’doorgaan met discussies over
’alleen’ traditionele merken. Groeten Norbert

astonmartin Schreef:

welkom

ik ben juist benieuwd naar je Rolex en
Breit(ling)ner

Zeker gelet op het feit dat je duurste horloge volgens je opgave 1500 gekost heeft en de Rolex heel erg achter loopt. Wat is het dan voor Rolex en waar heb je hem gekocht?

Welkom overigens!

hans

Zo ben ik benieuwd of jouw Rolex lange of korte voeten heeft. Dat is ook iets wat je hier kan leren. :smiley:

Welkom overigens…

hcptdg Schreef:

Zeker gelet op het feit dat je duurste horloge
volgens je opgave 1500 gekost heeft en de Rolex
heel erg achter loopt. Wat is het dan voor Rolex
en waar heb je hem gekocht?

Welkom overigens!

hans

Of wanneer gekocht. Ik denk dat weinig rolexen van voor pakumbeet 1980 nieuw boven de 1500 gulden gingen :slight_smile: Ik zag nieuwprijzen uit eind jaren 60 van rond de $200. Waar is een tijdmachine wanneer je er een nodig hebt!

Groeten,

Martin

Ik snap je hele verhaal eigenlijk niet.:S Maar natuurlijk welkom.

Welkom. Ik kan de plaatjes van het horloge dat je bedoelt niet vinden op

phosphorwatch.com

Hoe navigeer ik naar het horloge dat je bedoelt ?

Groet
Mark