Voorstellen, nieuw lid

Goedemorgen, eigenlijk kwam ik nooit op dit forum (of welk ander forum dan ook) maar laatste tijd lees ik veel mee dus dan ook maar eens netjes voorstellen. Wil ik aan toevoegen dat ik het leuk vind om te zien dat hier werkelijk alle soorten mensen en horloges voorbij komen, en ik daardoor kennis maak met andere merken en modellen.

Ik ben 45, woon bij Hilversum, getrouwd en twee kinderen. Mijn eerste horloge kocht ik 17 jaar geleden op mijn 29e, en was, zo bleek achteraf, een mooie eerste koop: een Rolex Seadweller. Verstand had ik er niet van maar ik vond het een prachtig horloge, spaargeld was toen meteen op maar wat was ik er blij mee. Uiteraard heb ik deze nog steeds, is het favoriete horloge van mijn vrouw geworden. Sindsdien pak ik elke gelegenheid aan om een nieuw horloge aan te schaffen, geboortes, verjaardagen, trouwen etc etc. Heb ik de mazzel dat ik me dat kan veroorloven.

Mijn collectie betreft: met name Rolex sportmodellen, van 1971 tot 2012, een IWC, een Tudor en twee LeJour’s, en allemaal met doos en papieren, op de twee LeJour’s na. Laatste twee jaar begin ik meer en meer interesse te krijgen voor vintage (hoewel ik de GMT uit ’71 al 7 jaar geleden kocht), en gezien de prijzen van vintage Rolex ben ik meer naar andere merken gaan kijken en gaan waarderen.

Wat foto’s betreft, ik heb geen “familiefoto” want meestal ligt ruim de helft in de kluis bij de bank, ik rouleer ze wel elke maand. Heb wel her en der wat losse foto’s, maar om die nou allemaal stuk voor stuk te posten gaat misschien wat ver, maar mocht iemand er graag eentje willen zien dan zal ik die posten, of althans proberen te posten.

Gegroet,

Mark

6 likes

Welkom!

klinkt als een aardige collectie. Het aangrijpen van belangrijke (of minder belangrijke, bv ‘het is weer weekend’) gebeurtenissen om een nieuwe aanschaf te doen, herken ik zeker.

Maar, graag foto’s!

mvg, bor

Welkom en laat de plaatjes maar komen :+1:

Welkom Mark :slight_smile:

En plaatjes zijn altijd goed.

Welkom Mark en veel plezier op dit ‘velesoortenhorlogeforum’ :wink:

Klinkt als een prachtige collectie dus de foto’s zijn meer dan welkom!

Welkom hier op HF en veel plezier gewenst .

welkom :grin:

13 likes

jemig, wat een collectie! :relaxed:

Welkom op Horlogeforum, Mark!

En dat is indrukwekkende collectie! Nog plannen/wensen verder, voor de komende tijd?

Mooie “start”. Welkom hier!
Ben wel fan van de linkse LeJour. Is dit er een met een Valjoux 72?

Nee helaas is Valjoux 7736.

Kijk al tijdje naar een Heuer Bund 3H maar die vind ik eigenlijk al te duur geworden. Te laat dus. Twee jaar eerder moeten doen.

Das ook een van mijn favorieten. Echter, vrij groot met 43mm. Leonidas versie is ook :thumbsup: Is vrij duur geworden, maar relatief matig vergeleken met bijvoorbeeld een Rolex GMT 1675 of vintage Autavia modellen.

Welkom, en wat een mooie gmt-masters!!!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit hooggeachte HorlogeForum der Lage Landen!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum.

Dat is een collectie om trots op te zijn! Welkom👍🏻

Welkom!
Dat is geen halve collectie zeg!
Wat is nu jouw grail?

Wauw. Opzicht wel aardige collectie :smile:

Beste Mark,

Ook voor jou: heel erg welkom op dit energieke, doch tijdloze forum. Dat we nog maar veel van je mogen horen in de toekomst. Mooie horloges heb je!

Gr. Hans