Voorstellen - Ollech wajs

Beste horlogefanaten,

Al langere tijd oriënteer ik me hier en elders op het web rondom automatische horloges. De verfijnde uurwerken zijn zo mooi om te zien!

Nu er wat meer financiële middelen zijn om een mooi nieuw horloge aan te schaffen heb ik me hier aangemeld om een juiste keuze te kunnen maken.

Ondertussen al veel topics gelezen en vooral de prachtige foto’s bekeken.

Nu heb ik nog niet eerder een automaat gehad, maar wil er wel gelijk een waar ik trots op kan zijn, maar niet te duur is. Zeg een budget van max 1200,-

Heb de Seiko, Hamilton, citizen natuurlijk allemaal bekeken. Allemaal leuk, maar wat ik nu écht een mooie vind is de Ollech Wajs zoals op de foto.

Zijn ze nog te verkrijgen? Of is er een alternatief die er erg op lijkt?

BVD

10 likes

Dit is hun website: http://www.ow-watch.com/en, welkom op HF en veel plezier hier!

Van harte welkom :clap:

Pieter.

Op Ebay zie je nog wel regelmatig Ollech Wajs voorbij komen, vooral in Amerika geliefd.

Of deze:

1 like

Welkom op HF!

Hallo

Welkom op het forum!

Welkom en zeker aparte keus! Zat meer richting Oris te denken…

1 like

Welkom !!

1 like

Welkom hier!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit enthousiaste HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Dank jullie wel voor alle welkomsberichten!

Voor wat betreft Oris is de diver 65 zeker een mooie optie, maar wel vrij prijzig? Gezien me niet duidelijk is welk uurwerk ze gebruiken…

De steinhart ocean one is dan een veel voordeliger keuze. Minder verfijnd dan de OW, maar daar is de prijs ook naar.

Andere opties worden zeker in overweging genomen, dus hoor graag jullie bevindingen.

Welkom op HF! En een Sub-achtig horloge vinden met genoemd budget zou niet zo’n probleem moeten zijn. Steinhart? Of wat origineler, Squale?

Hartelijk welkom

eta dan wel, in meerdere mate, Sellita.

Welkom trouwens.

Welkom!

Dus de ETA wordt door Oris aangepast naar een nauwkeuriger uurwerk? Is de afwijking dan minder, of hoe moet ik dat zien?

Oris gebruikt Sellita uurwerken, en dat aanpassen mag je altijd met een korreltje zout nemen. Rotor aanpassen blijft het vaak bij.

Of Davosa.

Welkom en veel plezier op dit forum!