Voorstellen + onbekend horloge

Goedenavond allen,

Mijn naam is Brian, ben 27 jaar oud en vanwege mijn groeiende interesse in vintage horloges heb ik hier een account aangemaakt. Ik ben voornamelijk gecharmeerd van de Omega horloges. Voordat ik een horloge ga aanschaffen zal ik mij hier eerst zo veel mogelijk inlezen en zal ik zo veel mogelijk beurzen bezoeken. Ik heb laatst de Rikketik bezocht en een (antiek)beurs in Dortmund. Wat kan ik het beste gaan lezen ( welke boeken bijvoorbeeld) om mij de materie rondom vintage horloges in het algemeen en Omega eigen te maken?

Nu heb ik al enige tijd een vintagehorloge in bezit, maar ik zou niet weten wat voor merk het betreft. Ik kan het ook niet zo snel op internet vinden via de gebruikelijke wegen. Wie kan mij wat over dit horloge vertellen? Waar komt het vandaan etc. Op de wijzerplaat staat “Eurox” en “17 jewels incabloc”. Ik ga er van uit dat Eurox het merk is en Incabloc het uurwerk is.


Ik kijk uit naar jullie reacties!

5 likes

Welkom,

Mooi horloge!
Kan je er verder weinig over vertellen, maar veel plezier gewenst op het forum😀

Welkom

Incabloc is een schokprotectie die het breken van met name de balans as tegengaat bij een val of bij een stoot tegen het horloge. Het zit in vele uurwerken.
Jouw horloge is een zgn jump hour horloge, die in de jaren 70 een tijdje populair waren.
17 jewels wil zeggen dat er 17 robijnen lagertjes in het uurwerk zitten waar de asjes in draaien.

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom Brian, binnen de gelederen van dit robuuste HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom van een mede nieuw lid!

Welkom

Dank! Weer wat geleerd :slight_smile:

Bedankt voor jullie reacties. @Tissot62 aan je schrijfstijl te zien ben ik je wel eens tegengekomen op een sigarenforum :wink:

3 likes

Welkom :bouquet::confetti_ball::beers:
De “Jump Hour” of Mechanical digital watches, is niets nieuws en is door de geschiedenis vaak toegepast :nerd_face:
Deze van jou is een beetje reactie op de eerste kwarts horloges, ergens in de 70" jaren.

groeten Iwan :motorcycle:
https://www.google.fr/search?q=jump+hour+from+70's&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjOrprQmZ3eAhWuz4UKHdpQBzUQsAR6BAgDEAE&biw=1212&bih=553
Historie

Welkom op het forum! Een fraaie jump hour :+1:

Thanks! Dat het geen moderne techniek is kon ik aan de hand van het horloge inderdaad concluderen, het oogt niet echt als state of the art techniek. Maar nu weet ik in ieder geval hoe oud het ongeveer is. :+1:

@ernst Bedankt voor het welkom!

1 like

Mijn beste,

Klopt!!
En al zijn de 3 Nederlands talige sigaren-forums een stuk rustiger dan voorheen,
zo af en toe plaats ik nog een bericht!!
(veel verplaatst zich naar Facebook, doe ik weinig mee)

Vrede en alle goeds,
Coenraad, alias Tissot62

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom.
Bovendien @DeOtter wanneer je hier iets langer rondhangt, je in het off topic gedeelte kan, waar @Tissot62 ook een sigaren topic vult met ervaringen.

1 like

image

@Tissot62 Ik heb me er bij 1 aangemeld, maar dat was inderdaad vrij rustig. Dit forum is stukken actiever gelukkig.

@cdg Ah leuk! Dit is een forum naar mijn hart :slight_smile:

@Arvid Dank!

Welkom op het forum Brian! :slight_smile:

1 like

Van harte welkom op het forum!

1 like

Brian, welkom en veel plezier op ons forum.

1 like