Voorstellen + paar vragen

Hallo,

Ik wil mijzelf toch maar eens aanmelden, heb al veelvuldig op dit forum zitten lezen en ben weer aan het kijken voor een nieuwe aanwinst.
In het verleden diverse horloges gehad meestal niet bijzonder (goedkopere quartz) maar vond het altijd wel interessant. +/- 8 jaar geleden via Ebay een Maurice Lacroix Masterpiece gekocht (2e hands) en was natuurlijk opslag verliefd op het mechanische uurwerk, helaas kreeg ik redelijk snel vocht in het horloge waarna een dure reparatie te wachten stond. Gezien mijn werk kon ik hem niet dagelijks dragen en heb hem uiteindelijk verkocht, hiervan heb ik nog steeds spijt…
Daarna ben ik van baan veranderd en begon het weer te kriebelen, eerst nog geprobeerd met een imitatie orange omega ocean planet, heel mooi horloge maar het gevoel was er niet zelfs een beetje schamend omdat het geen echte was.
Na lang zoeken heb ik in 2013 een Frederique Constant fc-393x6b6 gekocht en ben daar nog steeds erg te vrede mee, deze draag ik elke dag en zodoende dat er weer een nieuwe band op moet.
Misschien zoals bij zo velen kijk ik dan ook weer even (wat langer) naar andere horloges en ben ik alweer stiekem aan het kijken naar een uitbreiding.

En dan nu de vragen:
Ik wil rond de € 500-800 uitgeven aan een gebruikte automaat (geen handwinder), waarom gebruikt: meer waar voor je geld en ben niet van plan om €2000+ te gaan betalen voor een horloge. Voorlopig heb ik er dat niet voorover.
Merken die mijn interesse hebben zijn: maurice lacroix, montblanc, frederique constant, longines, Hamilton, Louis Erard & Oris, dit zijn toch wel meer de klassiekere horloges.
Gezien er tegenwoordig zoveel neppers bestaan ben ik eigenlijk toch wat huiverig, wat is jullie menig hierover?

Ik zag vandaag ook leuke horloges van Sinn en Fortis, wel iets boven budget maar zoals zo vaak zit er wel rek in. Wanneer ik op Ebay flieger in toets kom ik 1001 ongeveer dezelfde modellen tegen met zeer variërende prijzen, nu ga ik er aan twijfelen of ik dan zoveel geld wil betalen voor een niet al te exclusief ontwerp. In sommige gevallen is het mechaniek anders maar het voelt alsof je meer betaald voor het merk, terwijl ik gister deze 2 merken ook niet kenden. wat zijn jullie ervaringen hiermee of wat zouden jullie mij aanraden?

Het is inmiddels een heel verhaal geworden, sorry hiervoor :wink:

6 likes

Welkom op het forum. Let op het is besmettelijk… Voor je het weet ben je óf meerdere malen over je budget, of je hebt ongepland een kast vol prachtige horloges en net weer ontdekt dat er toch weer mooiere zijn.:wink:

Aangezien je interesse meer lijkt uit te gaan naar klassiekere horloges, zou ik ook eens bij Tissot kijken. Mooie automaten, ook nieuw binnen het budget wat je aangeeft.

Hamilton heeft ook hele mooie horloges in die range. Er staan er op het forum een paar te koop.

Ik heb geen fliegers, maar voor zover ik het kan zien zijn Stowa’s en Steinhart’s, tweedehands zeker, ook binnen het budget.

Succes met je keuze en de Fredertique Constand is een mooie klok. Fraaie wijzerplaat. Geniet ervan!

1 like

Welkom en veel plezier hier!
Wil je meer van hetzelfde (Mooie FC, de ML heb ik zelf ook gehad maar dan de Croneo met gouden Lunette, vond ik na verloop van tijd toch wat te klassiek/enigzins saai) of richting de sporty, wat strengere stijl (op leer, rubber, staal)??

Bijvoorbeeld (iets boven budget maar niet veel) nu de Oris Artelier Chrono bij William Wien (vraag 950,-) meer vertrouwder wordt het bijna niet

qua stijl neig ik vaak naar klassiek of iig niet te druk design, Omega vind ik ook mooi maar buiten mij budget.
chrono’s hebben vaak iets extra’s voor mijn gevoel maar dat is niet noodzakelijk, het mooiste vind ik 1 of 2 extra meterjes of moonphase.
2-tone of gold genieten nu ook wel een voorkeur maar is geen vereiste.

dat is ook een mooi model, worden daar gebruikte of nieuwe horloges aangeboden?

Beiden maar als het gebruikte zijn, zijn ze altijd in topstaat. William Wien verkoopt alleen full sets, dus altijd in originele doos en met papieren. Je kunt op dit forum bij ‘Ervaring met verkopers’ vele goede ervaringen terug vinden (waaronder die van mij).

Mijn beste,

Leuk!! Weer een enthousiast horloge-liefhebber!!
Van harte welkom dan ook!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooie FC, ben ook al even naar het merk aan het kijken,
prachtige dressers.

Bedankt voor de verwelkomingen en de aanbiedingen, voorlopig ga ik mij eigen eerst meer verdiepen al voorts ik een ander horloge ga aanschaffen, tenminste dat is de bedoeling ;).
Gister zag ik een mooie Oris worldtimer maar dan kop ik toch weer op hetzelfde uit als wat ik nu al heb, zodoende dat ik voor een donkere wijzerplaat moet gaan. dat is ook de reden dat ik mij aan het oriënteren ben zodat ik beter weet wat ik wil. Je ziet zoveel leuks, helaas kan het niet allemaal (tegelijk)