Voorstellen, Peter

Ik mag me voorstellen :wink: Ik ben Peter, 54. Ben op het forum terecht gekomen omdat ik sinds enige tijd het plezier van het dragen van “oude” horloges heb ontdekt. Ik draag nu een simpele Seiko maar vond daarnaast in mijn oude spullen een horloge wat mijn interesse wekte.

Van wat ik heb uit kunnen zoeken is het een: HF (Fabrique d’Horlogerie de Fontainemelon) – calibre 30

Het horloge loopt wel maar stopt al vrij snel. Ik vroeg me af of het waard is om hem op te laten knappen en waar zou dat kunnen? Daarnaast vroeg ik me af wat voor band er bij zou horen. Wat erbij zat was duidelijk niet origineel en erg lelijk. wat zijn alternatieven die enigzins het origineel benaderen?

Ik heb detail foto’s maar misschien moet dat in een ander topic. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

34 likes

Welkom!

1 like

welkom

1 like

Welkom op het forum Peter .

Welkom Peter!
Mooi wijzerplaat met karakter. Prachtig!

Goedenavond Peter, Welkom op het forum!
Veel plezier hier.

Welkom Peter! Mooi stuk met flink wat karakter. Veel succes met de restauratieplannen.

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Peter!:+1:

Welkom hier

Welkom Peter, het vintage deel hier zal je zeker bekoren. Ik begrijp dat je geniet van het horloge op de foto. Ondekking van achtergrond en herkomst, plannen om op te knappen… Mogelijk ook interesse om er zelf wat aan te gaan doen. Geniet van je tijdreis!

Welkom en een leren bandje kan altijd.

Peter, welkom op HF!

Welkom bij de club Peter.

Van harte welkom Peter :+1:

Van harte welkom op ons mooie forum

Welkom op HF :+1:t2:

Welkom op HF, Peter!
Leuke vondst! Waarschijnlijk kan een horlogemaker dit wel weer netjes werkend krijgen. En ik zou zeggen dat hier een mooie lederen band aan hoort.

Welkom op dit liefhebbers-forum, Peter.