Voorstellen! Plus heel veel vragen

Ben hier nieuw, maar heb al heel veel meegelezen.

Mijn naam is Marc en ben sinds een paar jaar geleden geinteresseerd geraakt in horloges. Dit kwam toen mijn vader een Rado had aangeschaft en later nog een pequignet. Het begon bij mij ook te kriebelen en wilde als eerste horloge definitief een automaat. Had altijd quartz horloges gehad.

Mijn eerste aanschaf, en tevens ook daily horloge is geworden een Hamilton Khaki Action Chrono (hele mond vol).

Hier is de originele band al van naar de knoppe. En heb ik er nu een Hirsch croco erom liggen. Ben overigens nog wel opzoek naar de originele strap van Hamilton voor een wat “gunstigere” prijs. Dus mocht iemand wat weten?

Nu is de Khaki een redelijk robuust horloge, en ik vond bij mijn pakken dit horloge niet matchen. Nu was ik verliefd geworden op de IWC Portugiese, alleen is de IWC onbetaalbaar (voor wat ik overigens zelf waard vind ;)). Maar toen kwam daar wederom Hamilton om de hoek met de Hamilton Jazzmaster Maestro. En na een bezoekje op de Friends & Family dag van Siebel de Jazzmaster aangeschaft.

Maar nu begint het toch te kriebelen. Wil een horloge met een metalenband en dan het liefst een duiker die ook nog goed matched bij eventueel een pak. En daar zit ik nu in qua zoektocht. Heb mijn oog laten vallen op een Omega Planet Ocean 8500, maar deze zijn stevig aan de prijs (4660,-) en de Chrono variant (9300) is nog een flinke slag duurder.

Dus nu ben ik opzoek naar alternatieven die de stijl hebben van de PO maar qua prijs wat vriendelijker zijn. Of er moet een mooie PO (2e hands) te vinden zijn met stalenband welke de moeite waard is dan hou ik mij uiteraard aanbevolen.

Welkom hier Marc! Maar wat zijn je vragen…? :S;)

Overigens: prachtige klokken hoor! (tu)

Dick

Dick V Schreef:

Welkom hier Marc! Maar wat zijn je vragen…?
:S;)

Overigens: prachtige klokken hoor! (tu)

Dick

Je hebt gelijk staat niet zo best geformuleerd.

Zal even de vragen in punten hieronder plaatsen.

• voor de Action Chrono zoek ik de originele band van hamilton maar het liefst wat schappelijker qua prijs. Misschien dat er adressen zijn waar ik die banden kan verkrijgen.

• Omega PO 8500 met stalenband is wat ik zoek, maar qua prijs ligt die hoog. 2e hands mag maar waar? Beetje zoeken naar speld in hooiberg welke ook qua prijs gunstig ligt. Wie weet hierin nog tips? Hier in de marktsectie staat helaas een ruberband exemplaar, en een originele band voor de omega is kostbaar.

• Alternatieven voor de Omega PO8500, die zowel dressed gedragen kan worden als casual. En met stalenband.

Zeer mooie klokjes! Denk dat het einde van de verzameling nog lang niet in zicht is…
Misschien verdiepen in een PO of Seamaster van enkele jaren oud, ik heb het idee dat die gebruikt toch wel erg betaalbaar zijn. Licht er natuurlijk ook een beetje aan welk uurwerk er in zit etc.

Gr. Erik

soort van alternatief voor de PO8500, maar in een volledig andere categorie: Orient Mako XL (ca. 150-175 euro nieuw).

Verder ebay al geprobeerd voor de banden? (tip: ebay.com geeft totaal andere resultaten dan ebay.nl) Hou wel rekening met inklaringsjkosten (10-12 euro) en BTW 21%. Soms heb je geluk …

http://www.watchrecon.com/ om 2de hands te zoeken / te orienteren op prijzen.

Longines Legend Diver niets? Al vind ik die op leer mooier dan op metaal

RoyE Schreef:

soort van alternatief voor de PO8500, maar in een
volledig andere categorie: Orient Mako XL (ca.
150-175 euro nieuw).

Verder ebay al geprobeerd voor de banden? (tip:
ebay.com geeft totaal andere resultaten dan
ebay.nl) Hou wel rekening met inklaringsjkosten
(10-12 euro) en BTW 21%. Soms heb je geluk …

Het mag best wel iets duurder :wink:

Heb uiteraard al een beetje gezocht wat ik qua stijl wel mooi vind naast de PO 8500. Overigens heb ik begrepen dat er voorheen een PO 2500 was? Klopt dit, en wat zijn de verschillen?

qua stijl vind ik overige modellen ook mooi (tevens net zo onbetaalbaar :D)

• Breitling Superocean Heritage
  • Rolex Submariner

Maar dan dus iets goedkoper, of een mooie 2e hands ergens. Qua investering zit ik ongeveer te denken aan 2K max. goedkoper mag altijd. Duurder gaat mij te ver, moet leuk blijven :smiley:

Hi,

Welkom op dit verslavende en dure forum… :slight_smile:

Ik zou eens als alternatief van de PO 8500 eens kijken naar de PO 2500, wat hetzelfde horloge is met een ander (lees ouder) uurwerk. Hierdoor is de PO wat dunner, de 8500 is echt een stuk dikker. Je vindt deze met wat zoeken voor prijzen rond € 2.000,- en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het een topklok is! Hieronder het bewijs…

Succes met je zoektocht!

Eric