Voorstellen Prometheus Relojistas S80 (met Foto's)

Hallo allemaal,allereerst iedereen een gezond en gelukkig 2013!

Afgelopen vrijdag de Prometheus Relojistas S80 van hhe (Hans) overgenomen en zaterdag ontvangen,waarvoor dank voor de snelle verzending.

Dit horloge is al een keer langs gekomen op dit forum maar toch wilde ik dit klokkie even met jullie delen :slight_smile:

Het horloge is uitgegeven voor een Spaans horlogeforum genaamd Relojistas en de oplage hiervan is 150 exemplaren waarvan 75 stuks in het zwart/rood en 75 stuks in het zwart/blauw.Ik heb dus een zwart/blauwe uitvoering.

Het horloge dankt zijn naam S80 (ook prominent aanwezig op de wijzerplaat maar dit valt bij het dragen en in handen hebben van horloge zeker mee) aan de Spaanse onderzeeboot klasse S80.
Het ontwerp is gebaseerd op een vintage JLC genaamd Master Mariner Deep Sea welke volgens mij voor het eerst in 1969 is verschenen.

Waarom ben ik zo gecharmeerd van dit horloge welnu de gehele looks,maar vooral de kastvorm en de intern verstelbare bezel,met een klassiek ogende uitstraling hierbij bedoel ik dat hoewel het een duiker is je het er eigenlijk niet meteen vanaf ziet.

De specifatie’s van de S80 zijn als volgt;

Kastafmeting 48x42mm
Uurwerk ETA 2824-2
Saffier gebold glas met A/R coating
Band aanzet is 22mm
Geheel uitgevoerd in rvs 316L
Gegraveerde horloge deksel
Beide kronen uitgevoerd met initialen RJS (Relojistas)

Ik wist niet voordat Hans dit horloge hier te koop aanbood van het bestaan van dit horloge af,en heb mij dus voor aanschaf wat verdiept in dit horloge,en ben blij dat ik in de gelegenheid was om deze klok aan te schaffen weet ook nog niet of er meerdere exemplaren in Nederland zijn.

ps.Hans bedankt voor het prettig zaken doen,wederom een topklok!

En nu natuurlijk de foto’s daar is het op dit forum altijd om te doen :~

En Natuurlijk de onvermijdelijke wrist shot :slight_smile:

Bedankt voor het kijken :~

Mooi Jan!!

Gefeliciteerd met je aanwinst(tu)

Mooie aanwinst, lekker om 2013 mee te beginnen, geniet er van!

:wink: zeker lekker om 2013 mee te beginnen en jij ook met je VDB :~

Rodima Schreef:

:wink: zeker lekker om 2013 mee te beginnen en jij ook
met je VDB :~

erg mooi :slight_smile:

Veel draagplezier! Ik heb het idee dat er niet heel veel…of zelfs geen andere in Nl van zijn.

(tu) Bedankt,heb nog een lijst toegezonden gekregen (staat trouwens ook op het www na goed zoeken),waar de resterende nummers heen zijn gegaan en daar sta jij origineel als enigste op wel grappig :slight_smile:

Proficiat!

@ Tom :wink: Maar niet zo mooi als jouw Stowa :~

Leuke klok! Erg leuke klok zelfs! En uniek in Nederland, doe je goed!

Geniet ervan!