Goedeavond iedereen,
ik lees al een tijdje mee hier op het forum en heb een tijdje geleden dan ook een account aangemaakt. Afgelopen jaren heb ik me steeds meer verdiept in horloges. ‘vroeger’ nooit zo mee bezig geweest, maar een jaar of 7 geleden kocht ik mijn eerste échte horloge.
Al lang heb ik een zwak voor vintage chronografen en zodoende kwam als eerste serieuze horloge een Sea Gull 1963. Deze is nog van pre alliexpress tijdperk en ook geen open caseback. Nog steeds vind ik dit een van mijn fijnste horloges en draag ik met veel plezier op NATO of een bruin lederen band.
Jaren later ging ik wat uitbreiden en kwam er zo nu en dan een horloge bij of ging deze er van af. Wel altijd betaalbare horloges tot een euro of 500. Ook veel hommages, het liefst van Thorn of Baltany. Regelmatig kwam ik hier op het forum naar het topic middle kingdom. Inmiddels ben ik de 30 gepasseerd maar loop het liefst met een vintage (inspired) horloge rond. En er is ook budget en ruimte om komende jaren de hobby verder uit te diepen.
Totaal 3 junkers in mijn verzameling. Een mooie ±25 jaar oude met Poljot P3133 uurwerk in een hele kleine 36mm kast. Heerlijk horloge met flieger vibe, maar ik ben stiekem op zoek naar een vervanger voor deze in de vorm van een Hanhart 417 ES 39mm óf de Junkers 6204-2.
Naast de Flieger A zou ik graag nog wel een Flieger B willen hebben, die vind ik eigenlijk net wat mooier.
Als Duitsland liefhebber kan een Bauhaus horloge ook niet ontbreken. Minimalistisch maar wel behoorlijke wrist presence door 40mm. Miyota 9000 uurwerk.
Een ‘dresser’. Jaren 60 Tissot T12 seastar. Ook een heerlijk veelzijdig horloge. Daarnaast een Chronograph Suisse met het Landeron 48 uurwerk. Ook zeker 60+ jaar oud. Hiervoor wil ik nog graag opzoek naar een mooi 17mm band, een NATO doet dit horloge niet helemaal het recht wat het verdiend.
Dan gaan we naar de Chinezen. Niet lukraak gekocht, maar echt voor het unieke karakter van de klokken. Naast de Sea Gull een hele mooie triple calander moonphase handopwinder.
Een salmon dial wilde ik heel graag hebben in de collectie. Dit vind ik prachtig in de zomer en pakt het licht heel mooi. Een 5 keer zo dure Baltic salmon dial heb ik uiteindelijk weggedaan voor deze prachtige Merkur. Helaas niet meer leverbaar op deze manier, maar blij dat ik deze heb kunnen bemachtigen.
En dan nog een Junghans dress watch voor als ik toch eens goud nodig heb. Komt zelden uit de doos, maar deze doet het toch wel erg goed als ik een keer in pak moet.
Hopelijk kan ik komende jaren mijn collectie nog wat verder verdiepen, maar al met al op dit moment heel tevreden.