Voorstellen Ted

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Ted!

Welkom!!!

Welkom Ted, mooie vintage Omega heb je!

Welkom Ted! Fraaie Omega. Veel plezier op HF :slightly_smiling_face:

Welkom. Veel plezier op het forum.

Welkom Ted

Hi Maurice,

In de jaren zeventig kwamen er goedkope quartz horloges (o.a. Casio) op de markt, die de klassieke horloges verdrongen (om het zo maar te noemen). Mijn vader had er een hekel aan, maar moest natuurlijk met de tijd meegaan en verkocht later ook Citizen horloges. In die tijd was dat merk iets gedistingeerder dan Seiko. Uiteindelijk was Seiko als merk succesvoller en werd ook steeds bekender. Echte horloge-uurwerken werden toentertijd nauwelijks meer verkocht, omdat een quartz horloge vaak nauwkeuriger liep dan een gewoon uurwerk en veel betaalbaarder was. Stiekem vond ik als kind die quartz horloges prachtig, maar nu begrijp ik de aversie van mijn vader destijds heel goed. Want wat is er mooier dan een goedlopend mechanisch uurwerk.

4 likes

Hoi Ted,

Welkom op het forum en complimenten voor je Omega. Als je het precies wil weten, moet het achterdeksel eraf en lees je daar het referentienummer. Het nummer in het uurwerk geeft het productiejaar aan. Dan kun je hem prima dateren.

Geef je zelf onderhoud aan de uurwerken en heb je al het gereedschap nog van/met je vader?

Van harte welkom!

Welkom hier!:wink:

Welkom :watch:

Ted, welkom!

Welkom, prachtige Omega!

Dat is toch wel een bekend verhaal? Quartz horloges kwamen op de markt, hoefden nooit opgedraaid, liepen veel nauwkeuriger dan mechanisch, hadden geen onderhoud nodig buiten elke paar jaar een batterijtje van een gulden en waren veel goedkoper in aanschaf.
Dan is gebruik van het woord “verpest” zeker denkbaar vanuit het perspectief van een horlogemaker.

2 likes

Welkom bij de club Ted.

Welkom. Veel plezier hier.

Van harte welkom Ted, op het enige échte Horlogeforum van de hele wereld! :sunglasses:

Prachtige Omega!

Heel veel plezier nog gewenst hier! :slightly_smiling_face:

Welkom Ted! prachtige Omega!

Welkom Ted emot-tiphat