Voorstellen Ted

Laat ik me even voorstellen. Mijn naam is Ted, zoon van een horlogemaker (juwelier/horlogier) en dus van kinds af aan opgegroeid met horloges en uurwerken. Ik herinner me nog dat we met het gezin naar de Jaarbeurs in Utrecht gingen om daar op zondag horloges in te kopen. Tientallen werden er ingekocht. Prachtige uurwerken, totdat de markt ‘verpest’ werd door goedkope quartz-horloges.

Het erfstuk is een gouden Omega, vermoedelijk uit de jaren zestig. Het is een herenmodel, hoewel de kast niet erg groot is. Mijn vader was in de zestiger en zeventiger jaren exclusief Omega dealer in Delft en omstreken. Het horloge was destijds bij de Omega fabriek in Zwitserland (waarvoor hij een uitnodiging kreeg voor een bijeenkomst met andere Omega dealers uit Europa) niet erg bekend. De wijzerplaat is eveneens van goud. Ik heb tot op heden niets kunnen vinden over dit model, laat staan iets over de waarde van dit elegante (handopwindbare) horloge.

Als iemand meer weet over dit model zou ik dat graag horen. Ik heb nog tientallen zakhorloges die ik later zal tonen als daar belangstelling voor is. Voor mezelf ben ik op zoek naar een vintage Breitling. Heerlijk om hier rond te neuzen!

Vriendelijke groet, Ted

71 likes

Welkom op HF Ted

Welkom op HF, Ted. Mooie Omega!

Welkom :grin:

welkom op HF,
over het model kan ik niets zeggen of toevoegen
maar hij ziet er nog wel goed uit :ok_hand:

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier.
Schitterende Omega heb je!

Welkom op het forum Ted! :hugs::pray:
Een mooie Omega!

Wat bedoel je met verpest?

Welkom hier bij HF !

Welkom…:+1:

Ontzettend welkom! Fraai, die Omega op leeftijd.

Je kunt eventueel zoeken in het archief van Omega zelf. Op calibernummer, modelnaam etc. Maar zoekt erg moeizaam, en niet compleet verwacht ik. Wel leuk om te doen.

https://www.omegawatches.com/vintage-watches

Dit is de start van het archief.

https://www.omegawatches.com/watch-omega-geneve-omega-st-511-0321

Deze lijkt er al wat op. Caliber 485.

En welkom hier Ted!

2 likes

:wave:

:wave:

Hi Ted, welkom op dit gezellige forum!

welkom!

Van harte welkom Ted!

Ted, welkom op HF!

Welkom Ted :partying_face:
Ik twijfel of de wp goud is, dan had er naar ik meen een teken aan weerszijden van Swiss made moeten staan. Maar ik kan het mis hebben. Fraai exemplaar :ok_hand:

Hi Ted welkom,
Mooi verhaal met mooi horloge

Welkom Ted!