Laat ik me even voorstellen. Mijn naam is Ted, zoon van een horlogemaker (juwelier/horlogier) en dus van kinds af aan opgegroeid met horloges en uurwerken. Ik herinner me nog dat we met het gezin naar de Jaarbeurs in Utrecht gingen om daar op zondag horloges in te kopen. Tientallen werden er ingekocht. Prachtige uurwerken, totdat de markt ‘verpest’ werd door goedkope quartz-horloges.
Het erfstuk is een gouden Omega, vermoedelijk uit de jaren zestig. Het is een herenmodel, hoewel de kast niet erg groot is. Mijn vader was in de zestiger en zeventiger jaren exclusief Omega dealer in Delft en omstreken. Het horloge was destijds bij de Omega fabriek in Zwitserland (waarvoor hij een uitnodiging kreeg voor een bijeenkomst met andere Omega dealers uit Europa) niet erg bekend. De wijzerplaat is eveneens van goud. Ik heb tot op heden niets kunnen vinden over dit model, laat staan iets over de waarde van dit elegante (handopwindbare) horloge.
Als iemand meer weet over dit model zou ik dat graag horen. Ik heb nog tientallen zakhorloges die ik later zal tonen als daar belangstelling voor is. Voor mezelf ben ik op zoek naar een vintage Breitling. Heerlijk om hier rond te neuzen!
Vriendelijke groet, Ted